Trädgård

Migrän…

Jag skulle ha varit på studiecirkel i kväll, men har legat däck i migrän hela dagen. Tur att det finns andra som kan ta över så jag kan få slappa hemma i väntan på att det ska släppa… I går tog jag en sväng i trädgården för att få lite frisk luft. Så här ser det ut just nu:

IMGP6873rev

Långsamt långsamt blir ytan jag gräver upp mera mull och mindre gräs… I vår hoppas jag bli klar så vi kan jämna ut och så nytt gräs på den!

IMGP6874rev

Så här pass bra har gräset tagit sig på den senaste biten i trädgården som gick från att vara en hög med ogräs, sten och jord (aka Frejafjäll) till att vara gräsmatta.

IMGP6876rev

Björkarna är nu helt gula, men löven hänger sig tappert kvar. Vänta bara tills det kommer en höststorm…

IMGP6882rev

Dags att köra in barnens lådbil Brum i garaget igen. Den här sommaren åkte de inget alls i hen, så det kanske går att skrota hen snart…

Inga fina röda löv i trädgården, så jag kör lite färg från semestern i Göteborg och besöket i Trädgårdsföreningen:

IMGP6415rev

15 thoughts on “Migrän…

  1. Vilken underbar lådbil!!! Den har de säkert haft mycket glädje av tidigare. Hoppas migränen har släppt nu. Hade migrän tre dar i rad förra veckan, så träligt när det inte vill släppa. Skönt att du orkade ut en liten stund i alla fall.

  2. Fy för migrän, lyckligtvis har jag aldrig ont i huvudet (ta-i-trä) Gräsmattan blev ju fin)
    Nu e de jobb två nätter sen kommer det Sthlm besök över helgen som ska bli såå roligt,
    ha de Fia,

  3. Hittade detta på FB idag. http://www.healthy-holistic-living.com/top-tips-to-eliminate-migraines-that-you-probably-didnt-know.html?t=JERF

    och detta i kommentarerna: Lägg till listan citron och salt. Även om det vore önskvärt att hitta just din orsak till just din migrän…så är det en möjlig lindring om anfallet ändå är på ingång. Drick ett glas vatten med rivet skal från en citron, citronsaft från 1-2 citroner, 2 tsk havssalt/Himalayasalt. Jag har levt med migrän i 25 år, vissa perioder riktigt svåra anfall och provat all möjlig medicinering, akupunktur, zonterapi, kost mm utan vidare resultat. Och för ett par månader sedan testade jag detta som min mormor delade. Var väldigt tveksam, men dra på …. det fungerar varenda gång sedan dess. Efter en 30 min försvinner synrubbningar och INGEN huvudvärk som följd. Jag som annars kan bli liggandes i dagar. För mig är detta helt underbart!!!

    Testa, det kanske hjälper!

Kommentera

