Barn / Pyssel

Smyckespyssel

I dag gick dottern till skolan igen, och det verkar som om det kanske blivit bättre. Framförallt var det fler som stöttade henne och ibland är det bästa boten, att inse att en inte är ensam. Vi får se hur det är efter lovet, då konfrontationerna mellan skolan och de som trakasserar försvunnit ner i minnet och de kanske tar upp gamla vanor igen. Men än så länge känns det bra!

Själv är jag trött, med mycket huvudvärk och svårigheter att andas. Jag väntar på ytterligare en remiss för att kolla mina lungor, men sjukvården är inte den bästa här i inlandet, lååååånga köer. Så, jag gör det som roar mig och som jag orkar med. Bara det inte kostar nått, eftersom ekonomin tagit rejält med stryk av sjukskrivningen.

De här minidjuren köpte jag för några kronor styck när jag var i Göteborg på Universeum, det ska bli örhängen. I min smyckeslåda har jag en del av det jag behöver, åtminstone för att göra den här gruppen, som är tänkt att fästas i ett hänge, så de dinglar nedanför öronen:

20151016 örhängen igen

De här andra kommer kanske att få vänta ett tag, för de är tänkta att sitta på stift så att det ser ut som att de befinner sig på mina örsnibbar, och jag har inga stift hemma just nu:

20151016 örhängen

Jag är med i en pysselgrupp på facebook så jag har vänt mig till dem för att kolla hur jag på bästa sätt får fast de små djuren på både hängen och stift, ser fram emot att experimentera loss! Dottern gillar bläckfiskarna och maneterna bäst, sonen är förtjust i sköldpaddorna, jag gillar alla men allra mest drakarna och fladdermössen. Vilka, om några, gillar du?

 

15 thoughts on “Smyckespyssel

  1. Sköldpaddorna helt klart 🙂

    Hoppas att det håller i sig för dottern. Man borde ta i med hårdhandskarna mot dem som trakasserar henne. nu menar jag inte våld utan man borde helt enkelt flytta på dem!

  2. Alla är söta på sitt sätt 🙂 men usch va trist för dottern jag blir såå arg när jag hör sådant …hoppas det håller sig lugnt o lördagen blir fin för dig kramen

  3. Sköldpaddorna, helt klart, tycker om sköldpaddor, hehehe Har lite olika i trä plus två stora sköldpads skal, Kanske låter hemskt men vi ”fiskade” sköldpaddor två månader om året när jag bodde utomlands, jag levde bland annat på fiske
    ha de Fia,

  4. Jag gillar krokodilerna bäst, Har små kycklingar som örhängen till påsken 😉 jag ska försöka ta upp mitt målande igen och försöka finna lite glädje i det. Kul att du pysslar så mycket =)

  5. Inte min stil och smak, men kul att pyssla och göra egna smycken. Kanske du kan börja sälja??
    Så skönt att dottern får stöd och går till skolan igen. Hoppas även du får det stöd du behöver!!

  6. Låter som om det är extra jobbigt just nu, håller alla tummar att både du och dotter bara får positiv väg under era fötter från och med nu. Det är roligt att pyssla, extra roligt också när man hittar lite udda pyssel. Jag gillar ankorna och krokodilerna. Själv har jag påskkycklingar i öronen till påsk, de är också hemmapysslade.

  7. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

