Trädgård

Rabarberskörd!

Sent om sider tog jag mig äntligen för att lägga rabarber på årets sista rabarber…

Det här är sommarens tredje skörd, nu har jag så det räcker till paj hela vintern.

IMGP6762rev

Så här fina är de fortfarande, men eftersom det finns risk för nattfrost var det verkligen dags att ta reda på dem.

IMGP6764rev

När alla var omhändertagna och sorterade utifrån de som gick att använda och de som fick åka på komposten så rensade jag även bort de ogräs som förökt ta sig in på rabarberns område.
IMGP6766rev

Och sen båddade jag in min fina rabarberkulle så att den ska sova gott och hämta styrka under vintern!

Det här blev resultatet. Räcker åtminstone till två pajer:

IMGP6765rev

19 thoughts on “Rabarberskörd!

  1. Det var nog i sista minuten du fick in dina rabarber, för os oss har vi haft frost ett par nätter nu. Min mamma kokade alltid rabarberkräm…

  2. Instämmer med kommentarerna ovan att rabarberpaj är jättegott. Kul att du kan skörda dom den här tiden. Jag har långt ifrån ärvt mina föräldrars gröna fingrar men jag minns att min mor sa att man inte skulle lägga rabarberblad på komposten. Tyvärr kommer jag inte ihåg varför.

  3. Så fint du har gjort! Jag är så dålig på att ta reda på min rabarber. Kan ju i och för sig bero på att jag inte gillar rabarber. Ha det bra!!

Kommentera

