Barn / Trädgård

Vi påtar i täppan

Jag har inte så mycket ork numer, men sonen och jag fixade ändå en stund i trädgården. Det är det sista runt vår entré som ska iordningställas:

IMGP6740rev

Sonen gräver små gropar…

IMGP6738rev

…för att på enklast sätt få ner skifferplattor så att det går att köra gräsklipparen rakt över dem, små trampstenar från trappan ut till cykelvägen.

IMGP6737rev

Själv rensar jag bort det allra översta lagret av jord på den del där vi ska sätta nytt gräs. Det ska grävas på det här sättet från häcken till huset. Inte så mycket men mer än det här orkar jag inte under en dag. Sen kom andnödenöver mig så jag fick gå in och vila och var slut för resten av dagen…

IMGP6743rev

Men jag är nöjd ändå, det får ta den tid det tar!

IMGP6751rev

Längs med vår syrenhäck bildas nu en form av ränna. Vad ska jag göra av den? Plantera tulpaner? fylla med fina stenar? Anlägga en vallgrav? Nåväl, det får bli en annan gång, nu gräver jag för gräsmatta. Gräv, gräv!

16 thoughts on “Vi påtar i täppan

  1. Härligt när man agerar som en familj även i dom inte lika roliga saker det gillar jag 🙂 🙂 o som Millan säger man gör det man orkar så gör jag med i nuläget …ha en skön dag kramen

  2. Se till att gräva för att det ska GE energi och glädje och låt det inte TA energi från dig. Trädgårdsarbete gör susen för en utarbetad själ. Och fint blir det ju också 🙂 Smart att få ner plattorna så det går att köra med gräsklipparen. Tack för dina rader hos mig!!

  3. Sjølv om ein ikkje greier så mykje er det kjekt å vere ute i frisk luft.
    Du delegerer oppgåver og det er flott.
    Det blir fint med skifereheller.

    God helg-klem frå Anne-Mari

  4. Det där kommer att bli kanoners, jättefint! Jag skulle nog sätta perenner där efter busken, både vår och sommarblommor, blir en fin färgklick. 🙂

Kommentera

