Bokrecension / Kaosutmaningen / Spänningsutmaning

Brända broar

Brända broar av Val McDermid

Brända broar

 

Jag gillar Val McDermid och jag älskar böckerna om Tony Hill. Oftast, men den senaste före den här var jag lite besviken på. Den kändes lite trött och hafsig, vissa delar i den slarvades bara förbi, det kändes som att den hade behövts bearbetats några varv till innan den gavs ut.

Så skönt det då var att läsa den här, den är precis som jag önskar att hennes böcker ska vara, jag njuter av att läsa den. Spännande och dramatisk intrig, intressanta personporträtt, fina miljöbeskrivningar, ja, allt som går att önska av en brittisk deckare. Bara tacka och ta emot!

Med den här stryker jag punkt 35. Läs en bok vars titel är en allitteration i Kaosutmaningen. Den är oxå mitt bidrag till september månads Spänningsutmaning, inne hos Mia.

10 thoughts on “Brända broar

  1. God morgon finaste Freja 🙂 ja du dom var goda vi äter det när vi är i Grekland såå smarrigt hoppas du har det bra å får en skön dag kramen

  2. Bullens veterinär hos Fjällveterinärerna heter Anna, vi blev skickad till Östersunds djursjukhus eftersom Bullen var riktigt rejält dålig. Bullen fick stanna kvar och vi åkte hem utan hund.

  3. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

