Bokrecension

Skuggorna

Skuggorna av Katarina Wennstam

skuggorna

 

Jag brukar ju normalt höja Katarina Wennstams böcker till skyarna, men den här, den är högre än så. Jag ÄLSKAR den här boken! Det är en bok om hämnd. Rå och brutal hämnd, på det gammaltestamentliga sättet. Öga för öga, tand för tand. Det du gjort får du tillbaka i exakt samma mått. Missförstå mig rätt nu, jag tycker inte det är OK att i verkliga livet ta lagen i egna händer, men det är så BEFRIANDE att läsa om det i en skönlitterär bok!

Hela upplägget av boken, med tillbaka blickarna och avslöjandet i slutet är fantastiskt uppbyggt, som läsare kan jag inte sluta läsa, jag vill, nej jag BEHÖVER få veta hur det går och vilka ”skuggorna” är. Och jag blir inte besviken!

Jag har varit med och crowdfundat ett TV-projekt, med arbetsnamnet ”De jävlarna ska skjutas”, som har samma upplägg som den här boken, jag hoppas att det blir av!

Och i väntan på det, läs den här och få utlopp för de inre hämndfantasier du får varje gång du läser i tidningen om hur en man misshandlat en kvinna!

7 thoughts on “Skuggorna

  1. Den ska jag läsa. Jag minns en deckare som jag läste där jag höll på Mördaren hela tiden även om jag förstod att sannolikheten för att hon skulle gå fri var liten. Temat handlade just om hämnd.

  2. Har en lista längst bak i min almanacka med boktips från dej! Lägger till den här och hoppas att jag snart kommer in i en läsperiod igen.
    Ha det fint!

  3. Ping: Nyårslista 2015 | Freja funderar

Kommentera

