Frejigt

Baka kaka!

Idag bakade jag!

Det låter kanske inte så stort, men det senaste ett och ett halvt året har jag inte kunnat följa en instruktion. Jag tappar fokus, missuppfattar, glömmer bort. Och då funkar inte bakning. Om en glömmer smöret och inte kan få igång ugnen blir det inte så mycket kaka av det.

Men, idag bakade jag! En enkel kaka, som gräddas i långpanna och som jag gjort massor av gånger tidigare, och jag är helt salig över att jag klarade det!

Följden är total utmattning och migrän på gång.

Men det är det värt för, vet ni? Idag bakade jag!

IMGP6721rev

Startade med att rensa rödvinbären som jag och sonen plockat. Galet att två färgblinda försöker plocka röda bär i en grön buske, men vi behövde inte hitta alla, bara tillräckligt många för att baka!

IMGP6722rev

Det blev faktiskt tillräckligt många för att frysa hälften och kanske baka igen någon gång i framtiden!

IMGP6725rev

Ut med smeten på plåten…
IMGP6724rev

…på med rödvinbären och flagad mandel…

IMGP6727rev

…och en god kopp te medan det gräddas!

16 thoughts on “Baka kaka!

  1. God morgon ,,,,mmm det ser gott ut & jag kan lova dig att den gratängen jag gjorde i går var så god så jag slickade tallriken ha ha tur att ingen såg mig 🙂 recept kommer sen kram

Kommentera

