Trädgård

Höstkänsla

Jag kollade foton från i fjol och inser att hösten är sen här hos mig. I fjol vid den här tiden plockade jag lönnlöv och skapade en dörrkrans av, i år är lönnen fortfarande grön, inte det minsta röd och gul…

Men lite höstkänsla hittade jag ändå på en fotopromenad!

IMGP6668rev

Några löv har börjat dala, det här från björkarna vid cykelvägen som passerar vår tomt.

IMGP6670rev

Våra egna björkar är fläckvis gula, men ändå mest gröna än så länge.

IMGP6674rev

Rabarbern, som jag fortfarande inte skördat, samlar på sig blandade blad.

IMGP6683rev

Några enstaka har singlat ner från våra björkar till gräsmattan.

IMGP6708rev

Svampar, däremot, dem har vi gott om!

11 thoughts on “Höstkänsla

  1. Här går det inte heller att binda en krans av höstlöv, vi har det ungefär som hos dig, en sen höst! I dag såg jag ett litet, litet träd son hade enstaka gula och röda löv, det första för i år. Det dröjer nog någon vecka innan vi får de sprakande färgerna som hör hösten till! Något att se fram emot!
    Ha det bra!

  2. JA höstfärgerna kommer sent i år, här har det börjat på blivit lite höstfärger men i Åre som vi var i förra helgen fanns det inte nå höstfärger…

  3. Här är den orangea revolutionen i full gång. Det är till och med så att de flesta löven snart ligger på marken. För två veckor sedan hade jag turen att få uppleva fjällvärlden i praktfull höstskrud. Det var en riktig energikick.

    Har varit i cyberskugga i snart fem månader nu. Märkligt nog överlever man ändå. Det kanske är en slags detox. Känner mig faktiskt lite helare och renare.

Kommentera

