Barn / Frejigt / Trädgård

Fotobomb!

Sommaren lider mot sitt slut och nu har värmen kommit. Tyvärr… För om jag varit trött tidigare under sommaren så är det inget mot vad jag är nu. Extra trist är det eftersom jag snart ska ut på semesterresa med ungarna, några dagar i Göteborg innan skolan börjar. Tur att de båda är så mogna och ansvarstagande att de fixar att jag inte riktigt orkar.

Jag hoppas även få träffa några vänner, både ungdomsvänner och bloggvänner, som kan ge mig lite positiv energi! Så får jag väl sova på hotellrummet där emellan… Planen med ungarna är shopping, slottsskog, Universeum och en tur till Havets hus i Lysekil. Och god mat och fika till det. Mest kommer jag njuta av att få vara med dem, när båda nu är lediga och nära mig!

Här kommer lite bilder från trädgården så länge, det är ungefär så långt mina utflykter går just nu…

IMGP6152rev

IMGP6160rev

IMGP6162rev

Rabarbern är skördad två gånger redan och börjar tappert skapa ytterligare en skörd…
IMGP6164rev

Kanske kan värmen göra så att vinbären hinner mogna…IMGP6174rev IMGP6191rev IMGP6199rev IMGP6205rev IMGP6207rev

27 thoughts on “Fotobomb!

  1. Jag sitter i samma sits som du, utan ork…är sjukskriven helt till den 30 aug, bävar för att ens arbetsträna……När jag ser jobbet så får jag bara starka obehagskänslor och det är som en omvänd tratt som bara suger energin ur mig. Önskar er en härlig resa och mycket kul…Underbara bilder ♥

  2. Jag sitter i samma sits som du, utan ork…är sjukskriven helt till den 30 aug, bävar för att ens arbetsträna……När jag ser jobbet så får jag bara starka obehagskänslor och det är som en omvänd tratt som bara suger energin ur mig. Önskar er en härlig resa och mycket kul…Underbara bilder ♥

  3. Har inte kikat in hos dig på länge, men ser att du finns här. Läste dina väl valda ord om sommarpratare och ser fram emot att lyssna på hr Floskel, tror att vi tycker ganska lika där men du har formulerat dina tankar så otroligt bra! Fniss, tänk om jag tycker annorlunda!?! Mmm, det ska bli mycket intressant att se hur jag reagerar!
    och vinbären, de har gett mig en rekordskörd i år. Jag och sönerna har plockat 10 kilo som jag kokat saft på, för det finns gelé och sylt sedan tidigare år så att vi klarar oss om det blir belägring …
    Kram på dig, hoppas att du orkar njuta av semesterdagarna på västkusten!

  4. Tacksamt är att vi har så mycket att vara tacksam för som t.ex alla blommor och växter som göra våra dagar guldigt fina. Ha de så bra med resan och dina barn/ kram

  5. Ser fint ut i din trädgård. Vi ska ta en liten ”minisemester” till västkusten om några veckor. I Göteborg hoppas jag mest på att det blir tillfälle till att besöka Botan som alltid är så vackert.

  6. Oj vilka härligheter du bjuder på 🙂 ja nu kommer värmen innan vi åker men jag är tacksam över det …spännande tripp du skall göra med dina barn 🙂 ta hand om dig kram

  7. Härligt att se att det fortfarande växer och blommar i trädgården, ett bevis på att sommaren inte är över än. Jag hoppas verkligen att värmen får stanna ett tag nu, det är vi värda 🙂

  8. Men va synd då men dom kom till nytta så det är helt ok o dom stannar i familjen hi hi 🙂 hoppas ni har det riktigt bra kram på dig

  9. Tur att du har så fint trädgård när du inte orkar dig längre bort. Fantastiskt hur olika långt växtligheten kommit i vårt avlånga land. Här är det mesta överblommat. Gillar dina björkar starkt!!
    Ha det så jättebra i Göteborg!!

  10. Härliga bilder! Inte heller här är orken på topp men jag kunde iaf njuta av Norgeresan. Hoppas verkligen att du får vara tillräckligt pigg för att njuta av din resa!

Kommentera

