Katter / Pyssel

Ständigt nya projekt…

Sommaren har varit trött och förkyld, så min ork för olika projekt här hemma har inte varit den bästa. Ett tecken på att det börjar lossna är att jag shoppat på mig lite material för framtida kreativa utflykter!

IMGP6146rev

Jag passade på under en sommarrea att fylla på förrådet med pärlor och berlocker, kan ju inte riskera att det jag vill ha inte finns kvar när andan faller på…

Sen handlade jag ett gäng stuvbitar på en tygrea, alla bitar räcker till minst ett plagg och ingen stuv kostade över 70 kronor, så nu kan jag klä mig för hela vintern!

IMGP6147rev

Tre stuvar sammet i olika ärg ska bli lite varmare toppar att ha i vinter. Den blommiga stuven ska bli en kort vippig kjol att ha till alla mina leggings.

IMGP6148rev

Taft och chiffong till tunnare toppar, och längst ner en bit lilarosa jersey som ska bli leggings. Och kanske en hoodie, jag tror tygbiten kan räcka till det med.

IMGP6149revOrganza, för fantasifulla kimonos att ha som färgklick… Den med fjärilar på får kanske bli till någon annan, jag gillar egentligen inte fjärilar, men kan tänka mig att sy i det för att det var ett läckert tyg…

Ohh, det lockar och drar i mina pysselnerver, men jag är inte riktigt redo än, jag tror jag fortsätter att tanka energi på det här sättet ett tag till…

20150803 burma o bengal

 

15 thoughts on “Ständigt nya projekt…

  1. Fina färger på tygerna du hittat, passar bra till hösten 🙂

    /Caroline, som numera använder sig av sitt andranamn i bloggvärlden – Ingrid.

  2. Så vackra tyger och färger och tingestar som ska bli till smycken. Bäst av allt är de vackra kissorna *mjau* Snyggt med fjärilar och det kan vara ett yttertyg och något annat under eller … Bra att du bara är och laddar upp dig *tumme upp* /kram

Kommentera

