Bokrecension

Innan du dog

Innan du dog av Camilla Grebe och Åsa Träff

Innan du dog

Dags att träffa Siri igen och se hur en terapeut kan halka in i olika mordhistorier på ett logiskt sätt…

Jodå, det lyckas! I de tidigare böckerna i serien som jag läst, Någon sorts frid (recension HÄR) och Bittrare än döden (recension HÄR), har Siris mans självmord funnits med som en mörk skugga, och i den här boken nystas bakgrunden till självmordet upp och vi får veta mer om vad som ledde till det.

Det är spännande och mycket bra uppbyggt, så det är lite synd att relationen mellan Siri och hennes nuvarande sambo beskrivs så mycket och så överdrivet. Jag kan inte sätta mig in i att människor reagerar på de överdrivna sätt som hon och hennes partner gör – hela tiden. Hur orkar de? 

Utöver det så skriver författarna på ett intressant sätt, de skulle bara behöva rensa undan lite i den personliga sidan av karaktärernas liv, få en bättre balans.

Jag kommer helt klart att fortsätta läsa dem, och jag ber om ursäkt för de undermåliga recensionerna jag bjuder på just nu, men så blir det när hjärnan är mos…

 

12 thoughts on “Innan du dog

  1. Noen ganger liker man og tilgir meget, andre ganger er det ikke så mye tilgivelse å hente for forfatterne.
    Passe på deg selv.
    Klem 🙂

  2. Har just nu 2 böcker jag köpt inför semestern skall köpa 2 till sen så 🙂 du mår som du gör & det är förståligt att vi ens hör från dig är kul tycker jag ha det gott kramen

  3. Ping: Mannen utan hjärta | Freja funderar

Kommentera

