Frejigt / Katter / Trädgård

Raindrops keep fallin on my head…

I dag regnar det konstant här hos mig. Jag tog en tur i trädgården och bengalhonan ville följa med…

IMGP6025rev

…tills hon förstod vad det var för väder. Hon var INTE nöjd…

IMGP6028rev

Så jag fick gå själv och konstaterade att Frejafjäll (kolla HÄR) äntligen är borta, gräset är sått där hon fanns och vi behöver inte vattna idag.

IMGP6029rev

Om det kommer lite sol så får vi nog gott om rödvinbär i alla fall. De svarta vill inte riktigt komma igång efter att jag beskar dem tufft för ett antal år sedan, och den lilla krusbärsbusken som jag vårdat ömt sen vi planterade den 2009, den hade visst maken kört över med gräsklipparen igår…

IMGP6035rev

Flamingon och dammen verkar i alla fall trivas. Och det gör jag med…

IMGP6111rev

…eftersom jag kan mysa inomhus med de här:

20150626 burma m bok

17 thoughts on “Raindrops keep fallin on my head…

  1. Har du tänkt på att det är väldigt sällan som det finns krusbär i affärerna? Min fd sambo, som var ungrare, längtade alltid efter krusbärssäsongen, för i Ungern hade de massor av stora, goda krusbär. Men här finns det väldigt sällan i butiker, och inte heller på torgstånden. Tycker folk inte om krusbär?

    • Eller så är krusbär svåra att odla? Vi har haft vår buske i flera år, vårdat den ömt, men inte fått ett enda bär och den har knappt vuxit nått… Krusbär är supergott att göra marmelad av!

  2. Åh, jösses vilket ”äventyr” ni har haft med er trädgård! Fyyy, så jobbigt!
    Vi tog över en välskött trädgård, med gammal dränering av huset, och jag tänker inte genomlida en sådan där totalförstöring av trädgården!

  3. Hej Freja och FÖRLÅT för att jag varit så erbarmligt dålig med att kommentera! Jag uppskattar alla kommentarer från dig ska du veta ❤ Vilket underbart kort på katten och vilken fantastisk flamingo!

    Massormed kramar!

  4. denna ”sommaren” har jag fått rensat i alla garderober o köks skåp i alla fall, o så jobb heltid, ser ljuset i tunneln. Semester i september.
    ha de Fia

  5. Verkligen trist väder när regnet öser när, det enda man kräver denna sommar är lite uppehåll i regnandet. Har gett upp om temperatur på över 20grader…

  6. Ja du tar super fina bilder o du verkar ha det riktigt mysigt där hemma 🙂 fin dag till dig kramen

    Evas blogg

Kommentera

