Barn / Frejigt / Katter / Trädgård

Jag läser!

Jag vet, jag missköter min stackars blogg just nu. Jag läser istället för att skriva… Jag saknar min vilja och lust att läsa, så just nu försöker jag kickstarta den genom att läsa deckare, min bekvämlighetslitteratur. Så, just nu läser jag och sen kommer jag att utmatta er med recensioner… Utöver det letar jag efter färg i mitt liv, saknar min dotter, njuter av den kyliga sommaren och myser med mina katter!

Färg i mitt liv:

20150720 frisyrrev

Sonen hjälpte mig att färga mitt hår, jag tyckte det blivit lite matt i färgen. Se vilken kick!

Saknar min dotter:

20150717 Lazie 20150717 kånken

Hon är på sitt största äventyr hittills i livet, på Jamboree med scouterna i Japan. Självklart följde hennes nalle med, den har varit med på alla hennes resor i 11 års tid, och självklart fick nallen en scoutskjorta, och självklart förväntades mamman sy på märken även på den… Alla svenska scouter har varsin kånkryggsäck så för att inte blanda ihop sin med andras så skulle den göras personlig. Och vad kan bli mer personligt än att dottern ritar sina figurer Baby och Cherry som scouter och låter mamman (igen) stryka fast dem på ryggsäcken!

Kyliga sommaren:

20150716 syren3 20150716 syren2 20150716 syren1

Nu först har syrenerna slagit ut. Ungefär en månad senare än de brukar…. Skönt tycker jag, jag kan andas och vara ute, behöver inte stanna i källaren hela tiden, men lite synd om alla andra som längtar efter sol och värme.

Kattmys:

20150719 abygos

Gos med sjuklingen som är MYCKET bättre, om än inte helt OK. Gosig är han både när han är frisk och sjuk, så det här får jag njuta av jämt!

Ha det bra alla bloggläsare, jag tittar in till er när jag orkar!

22 thoughts on “Jag läser!

  1. Vad läser Du för deckare?
    Jag läser fortfarande Anne Holt, inte direkt bästa boken jag läst… tror jag kommer att traggla mig genom denna ”Frukta inte” under hela juli 😉
    Minusgrader i Åsele natten till idag, hösten är på G innan sommaren hunnit komma.

  2. Natten till måndag var det i Vilhelmina som termometern visade under nollan, och nu har kylan letat sig längre från fjällen. Enligt SMHI var alltså nattens minus 0,7 grader i Åsele ett köldrekord för årstiden.

  3. Godt at det er sånn passe bra med kosekatten 🙂
    Når ikke annet funker, får man lese. Slik er det bare.
    Håper datteren har det helt fortrinnelig på speiderleir i Japan.
    Klem 🙂

  4. Åh vad skönt att höra att han mår bättre! Lilla kissen! ❤ Och ja, jag gillar också sommaren även ifall vi haft några sjukt varma dagar men de flesta dagar har varit helt perfekta! 🙂

  5. Häftigt det där med Jamboree! Jag tappade sugen som du vet också vilket ledde till att jag lade ner min gamla blogg efter sju-åtta år. Kom tillbaka efter nån månad med denna istället. Nu känns det inte lika krystat längre.
    Snygg frilla!

  6. Du sköter iallafall din blogg, bättre än vad jag sköter min..Tappat intresset, och t.o.m stängt den..Läser desto mer, istället..Älskar att läsa, perfekt att tex läsa på stranden, när barnen badar, vilket de vill göra, 1-2 gånger om dagen vid bad platsen..Skönt att din katten är bättre nu!! Låter jättehärligt din dotters resa!!!

  7. Så skönt att kisse är bättre!! Och vad roligt för din dotter! Vilka äventyr och vilka minnen hon kommer bära med sig sen. Spännande. Häftig färg i håret. Skulle aldrig någonsin färga håret så själv men kul med folk som sticker ut tycker jag 🙂 Och bloggen finns ju kvar, så blogga bara när du känner för det 🙂

  8. Underbar hårfärg! Jag vill färga håret knallrött/orange men tror inte att jag orkar underhålla det, får nog fortsätta med min ljusbruna färg som döljer det grå ganska bra. Kul att dottern är i Japan, vilken häftig upplevelse 🙂

Kommentera

