Bokrecension / Kaosutmaningen / Spänningsutmaning

Någon sorts frid

I dag har mitt korta hår blivit ännu kortare och intensivt lila, min sommarklänning nästan klar men mina leggings blev extremt för stora, så det mönstret måste jag göra om… Jag lutar mig tillbaka och publicerar en gammal recension.

Någon sorts frid av Camilla Grebe och Åsa Träff

Någon sorts frid

Jag blev nyfiken på de här systrarna som skriver deckare tillsammans och köpte på mig flera av deras böcker förra året. Nu har jag läst den första, och kan andas ut… Jag gör så ibland, passar på att köpa fler böcker av samma författare innen jag ens vet om jag gillar dem. men jag kommer definitivt att vilja läsa mer av de här!

Kul med en deckare där det inte är en polis som har huvudrollen utan en psykolog/psykoterapeut. Jag gillar uppbyggnaden av berättelsen, det är en krypande stämning som kommer närmre och närmre, osäkert in i det sista vem som är mördaren och varför hen mördar.

Jag gillar även personerna, Siri och hennes vänner, så jag gläds åt att de verkar var med även i de kommande böckerna. Fast jag undrar hur de kommer att läggas upp, för det blir underligt om det alltid är någon av huvudpersonerna som har en galen mördare efter sig…

Nåväl, jag hoppas jag får min läslust tillbaka, för jag vill verkligen veta hur den här serien utvecklas!

Jag läste den här i april, men har segat med recensionen, så det här är april månads spänningsutmaning.

Jag kan även stryka en punkt på Kaosutmaningen: 1. Läs en bok med ett djur på omslaget.

 

 

14 thoughts on “Någon sorts frid

  1. Mera boktips! Tur att det var deckare för de böckerna läser jag nu för tiden hemskt lite av. Det var annars då jag var yngre. Älskar boktips och av alla valörer så hav tack 🙂
    /kram

  2. Häftigt med kort frisyr och en färg du gillar! Den nya klänningen passar kanske bra till ditt ”nya jag”! Får man se helheten på bild framöver?
    Ha det bra och luta dig tillbaka flera gånger om dagen!

  3. Låter som en bra bok. Var på loppis igår och fyllde på pocketbokförrådet. Ska sommaren fortsätta så här går det åt mycket att läsa. 🙂

  4. Låter som en bra bok, skriver upp den 🙂 Jag har slutat att köpa på mig serier, sparade ihop en hel hög av Nick Perumovs fantasyserie och när jag väl började läsa så var de mest bara nja.. Nåja, de finns på Myrorna nu.

  5. Ping: Bittrare än döden | Freja funderar

  6. Ping: Innan du dog | Freja funderar

  7. Ping: Mannen utan hjärta | Freja funderar

  8. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

