Politik / Pyssel

När tiden inte räcker till…

…så är det skönt att planera ännu mer att göra…

Är det fler än jag som fungerar så? Jag har olika projekt på gång, och när jag nått halvvägs i dem så är mina tankar redan inne på vad jag ska göra sen. Just nu påverkas även mina projekt av att mitt politiska engagemang rätt som det är ser till att jag får lägga tid på att läsa igenom olika dokument, maila runt till olika personer, boka in möten och gå på dem och skriva olika sorts texter som ska användas här och där.

Min politiska utveckling innebär i år att jag ska till Almedalen. Jag som bara varit på Gotland/i Visby i tjänsten tidigare, några få gånger, och då mest bara bott på hotell och suttit i rum på olika myndigheter på möte. Almedalen som politiskt koncept intresserade jg mig för första gången förra året, så jag har ingen som helst kunskap och erfarenhet av vad den veckan egentligen innebär. Nu ska jag vara där hela veckan, och ett av mina pågående projekt är att sy kläder som jag tänkt mig använda när jag är där…

Det här ligger utklippt och klart och väntar bara på att sys ihop:

IMGP5701rev

Överst till vänster en blivande sommarklänning, överst till höger en solkimono i tunn chiffong, och de två nedre tygerna ska bli leggings. Så skulle jag till stan på möte i dag, råkade gå förbi en tygaffär och hittade de här tygerna:

IMGP5700rev

Det gick inte att motstå, det här får bli leggings det med!

Och mellan varven skapar jag armband…

IMGP5699rev

Jag älskar mitt pysselrum och att kunna skapa med mina händer, men jag behöver nog inte så här många leggings egentligen… Men fatta så snygg jag kommer att vara i Almedalen!

15 thoughts on “När tiden inte räcker till…

  1. Kreativitet i fulla muggar och jag hör hur du trivs … bra, bra
    Almedalsveckan … blir kul att få rapport därifrån 🙂
    Intressen fodrar olika tid av planering eller inga alls bara man trivs.
    Mera vackra färgade tyger att sy och sen bära *fint*
    /kram

  2. God morgon du fina…ja du kommer att vara fläcken som syns bland alla färg fattiga 🙂 det älskas o det tyget som du har där till pants är ju bara för snyggt!!! åhhh pyssla på o må bra stor kram

  3. Det kan vara riktigt skönt att ha flera planer på gång, bara man orkar med och vet när det är dags att byta växel. Fina tyger, det kliar även i mina fingrar att få skapa 🙂

  4. En gång i tiden gjorde jag som du – mer när det redan var mycket – men, i långa loppet, mår man inte bra av det … eller, ja, JAG mådde inte bra av det, så, nu gör jag inte så längre 🙂 Det gick att träna bort.
    Lycka till med alla sy-projekt!

  5. Du kanske skulle sadla om helt. Starta eget och sälja egentillverkade kläder och smycken! Gör man något man brinner för så orkar man så mycket mer.
    Ha det så jättebra i Almedalen, min son ska också dit 🙂

  6. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

