Frejigt / Pyssel

Rapport från stickhörnan

Oj, så upp och ner det är i mitt mående just nu. Jag har massor av ork och energi i en vecka och känner mig nästan som vanligt. Känns fånigt att ens vara sjukskriven. och sen blir jag helt däck och utslagen… I några dagar nu har jag inte orkat läsa eller lyssna, bara velat ha det tyst runt mig. Trist för mitt sociala liv, men bra för min stickning… Det här är de tre senaste alstren…

20150612 stickning

Först en kofta i melerat bomull/akrylgarn. Tung som tusan, så den blir inte den svala sommarkofta jag tänkt mig. Men den kommer att bli skön att ha i höst. Lila, grön och blå…

20150530 stickning 20150601 stickning

Det fick alltså bli en till kofta, den här gången i tunnt lingarn med tjocka stickor. Min Kraka-kofta, alltså, hon som skulle komma klädd och oklädd på en och samma gång… Det här är som att ha ett fisknät på sig…20150620 stickning 20150618 stickning

Sen blev det en nätbrynja i tjock bomull som pimpats med en röd tråd med paljetter på… Den här snodde dottern så snart den var klar.

20150621 stickningJag skulle behöva stryka dem, men det har jag inte orkat. Vad jag HAR orkat däremot är att klippa ut först mönster och sen tyg till en klänning, två leggings och en sommarkimono. Jag hoppas orka sy dem under de kommande dagarna, så får ni se det resultatet oxå här!

 

19 thoughts on “Rapport från stickhörnan

  1. Så mycket fint du gjort! Den där höstkoftan kommer nog att bli toppen när kvällarna blir mörkare och kallare.
    Hoppas du känner dej bättre snart!

  2. Flotte jakker du har strikka.
    Imponerande !
    Eg likte godt den med fleire fargar.
    Håpe sommaren er bra hos deg, og at helsa di blir betre.

    klem frå Anne-Mari

  3. Det finns inget ont som inte har något gott med sig… heter en gammal klyscha. Men du verkar få fart på fingrarna när du mår som sämst, skönt att du har kreativiteten kvar i alla fall. Jättefina alster! Krya på dig!

  4. Den gröna koftan var helt i min smak så när du tröttnar på den så sänd den uppöver *ler* Kom till min blogg och läs och kanske köp min skrivarväns bok. Du gillar ju böcker så … /kram

  5. Så härliga tröjor, men vänta till hösten? i denna kyla, huuu, jag fryser……….hade behövt din tjocka tröja, hehehehe
    ha de Fia

    • Mina barn rekommenderar facebook, det finns cosplaygrupper, både för hela Sverige och specifikt för Göteborg. Om du söker på fejjan efter Cosplay så kommer du att hitta dem. Marknadsför er där!

  6. Oj oj va du har varit företagsam sååå fina dom är 🙂 beundrar dig 🙂 ( men d vet du redan) här finns inte heller mkt ork …stor kram

  7. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

