Pyssel

Trött och sjuk, när vänder det?

Sen arbetsträningen började har jag varit tröttare än på länge. Orkar inte ens läsa och skriva längre. Jag försöker ha korta aktiva stunder varje dag, då är det bra att småpyssla. Jag har massor av olika pärlor hemma, och att göra ett armband tar inte så lång tid. Jag går ner i pysselrummet, sitter i tio till tjugo minuter och får vara nöjd med det jag hinner göra under den tiden.

Sånt här till exempel:

20150517 regnbågsarmband lås 20150517 regnbågsarmband pastell 20150517 regnbågsarmband i massorSka försöka titta in till er och läsa ikväll och kanske lämna en liten hälsning!

 

26 thoughts on “Trött och sjuk, när vänder det?

  1. Tråkigt att arbetsträningen tar all din energi och kraft. Önskar dig att det blir bättre med tiden.
    Roliga färgglada armband! Hälsa bara om du orkar!

  2. Tror Du mår bättre av Ditt pysslande, att vara kreativ och skapa är bra för själen.

    Själv finner jag en viss ro i min själ medan jag går i skogen med en eller två fyrfota följeslagare, känner glädje när jag ser ett djur, fågel eller bara detta att det faktiskt blir grönare runt omkring oss trots denna kyliga och regniga tid.

  3. Bra att du gör det du orkar, bättre att fokusera på det viktiga. Själv har jag haft en mer eller mindre bedrövlig vår, nu är det fokus på det som fungerar! Jättefina armband.

  4. Kram stjärnsyster och tack för många stöttande bloggår. Nu lämnar Fina Frun bloggdala och stegar iväg mot nya äventyr ❤

  5. Nu gäller det din hälsa och jag har varit där innan jag blev sjukpensionär. Vet inte hur mycket du jobbar per dag eller vad du jobbar med nu. Huvudsaken är att du följer din inre röst och din kropps signaler och säger till i tid att detta blev för mycket eller detta blev helt fel med detta yrke osv. Lova mig att tänka rätt eller hur?
    Själv ville jag så mycket men fick lägga mig direkt när jag kom hem och så ska det inte vara. Ville jobba men det gick inte. Så fina smycken du har gjort/ kram

  6. Kan vara bra sysselsättning det där när du känner dig som du gör, skapa och arbeta med händerna. Snyggt!

    Hoppas du blir piggare snart!

  7. Det er så trasig å vere i så dårleg form og ikkje ha overskot
    til noko. Bra at du har småting å pusle med.
    Håpe virkeleg at du blir betre og får igjen energien.

    Klem frå Anne-Mari

  8. Hej Freja! Så mycket jag vill skriva och så litet energi. Jag är så glad för att du kommer med så vänskapliga och systerliga kommentarer på min blogg. Och tänk att våra döttrar ska till Japan på WSJ båda två? Är du orolig, fast du inte säger något? Det är jag. Dumpanikoro som inte har med verkligheten att göra.
    Stor kram från Issadissa

  9. Härliga färger på armbanden, hoppas att det vänder snart för dig o att du piggnar till. Inte roligt att känna sig trött jämt.
    ha de Fia

  10. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

  11. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

