Feminism / Frejigt / Katter / Politik / Pyssel

Pysselsyssel!

Jag är trött av arbetsträningen och fylld av energi av Feministiskt initiativ och emellan de två ytterligheterna studsar jag som en flipperkula. För att vila kropp och själ började jag att sticka igen, efter att inte gjort det på 16 år…

Jag började med det här:

Åre12

Jag var på en aktivitet med Fi och för att kunna skärma av när det blev för mycket slank jag in i en garnbutik, köpte garn i en färg som tilltalade mig och riktigt tjocka stickor…

Det blev en varm, knallig, ullhalsduk!

20150418 rosa halsduk

Det var rent meditativt att sticka, så när jag väl kom igång ville jag fortsätta med något mer…

wpid-img_20150511_230055.jpg

Knallig färg, tjocka stickor, rätstickning, men den här gången en tröja att ha när jag reser till Almedalen på politikerveckan i sommar, för första gången i mitt liv. Med den här lär jag i alla fall synas…

20150515 rosa tröja

Det var bara den detaljen att när dottern såg färgen och formen paxade hon för tröjan, så jag fick (gladeligen) shoppa nytt garn:

20150515 melerat garn

Nu när jag inte orkar mer än att sticka rätstickning så är det skönt med garner som i sig själv har något som skapar mönster, så det blev en likadan tröja men i ett melerat garn… Jag har trevligt sällskap när jag stickar!

20150517 katt under tröja

Dottern gillade även den här tröjan, men hon kan ju inte ha två tröjor samtidigt, så jag hoppas vi kan samsas om båda tröjorna…

20150526 melerad tröja

…och jag har redan börjat på en maffig kofta i ett lila/blått/svart garn…

20150526 katt o lila kofta

…för att sen sticka en grön tröja i lin…

Jag ÄLSKAR att arbeta med händerna, tänk att jag hållit mig borta från stickning så länge!

15 thoughts on “Pysselsyssel!

  1. Jag gillar när du skriver mediativt, mediativt är tillstånd när man inte behöver tänka så särskilt mycket och det är skönt! Jag turfar och rensar ogräs och du stickar……alla människor finner sin egen väg att gå. Alla vägar är bra och de flesta människor också…..kram och kärlek!

  2. Jag älskar att sticka, och virka, av lite samma anledning: det är så meditativt och jag befinner mig verkligen i nuet. Det är en rogivande aktivitet.

    Vilka fina koftor! Underbara färger 🙂

  3. Åh vad kul! Jag älskar också att sticka men jag stickar inte så bra. Jag håller med din dotter, det var ju jättehäftiga färger! Hoppas du får en fin helg med familjen! Kram!

  4. Gud vad kul och vad fina tröjor! Jag är som din dotter lite avundsjuk, hade också velat ha så fina tröjor. Den sista verkar bli supersnygg också! Gillar garnet!
    Kram

  5. Tröja o halsduk behövs verkligen nu, sorgligt om du frågar mig. (Bad maken ta mig härifrån, hehehe) till ngn varmare plats.
    Duktig du e.
    ha de Fia

  6. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

