Katter / Pyssel

Projekt…

Just nu handlar mitt liv mest om att arbetsträna och att vara politiskt aktiv. Jag läser artiklar, politiska program, arbetsbeskrivningar och liknande så jag orkar inte läsa något annat. För att vila hjärnan har jag tagit upp gamla hobbies som stickning och sömnad. Jag har under åren handlat på mig tygstuvar och secondhand tyger,  och har även letat fram alla mina stickor.

Det här är mina pågående projekt:

image

Det här är tänkt att bli två par leggings.  Mönstret har jag gjort utifrån ett par passande men utslitna leggings, få se hur det blir!

image

De här tre tygerna ska bli a-linjetoppar med hjälp av det hittepåmönster jag ritade när jag sydde två sådana i höstas.

image

De här tre tygerna är tänkta att bli mitt solskydd i sommar. Ett kaftan/kimono mönster som jag hittade hos Karins Konstgrepp, HÄR, fast hos mig blir det mer någon form av sommarkoftor.

image

De här tre tygerna vill jag sy hoodies av men först måste jag hitta ett enkelt mönster…

image

Fast just nu ligger jag i soffan med mysigt sällskap och stickar tröjan jag tänker ha på kvällarna i Almedalen i sommar! Tittar in till er när jag orkar starta datorn och hoppas ni ser bilderna trots att de kommer via mobilen!

18 thoughts on “Projekt…

  1. Så fina tyger och fin färg på tröjan Du stickar, önskar jag var mer kreativ… jag var ju det förr, innan sjukdom, men nu blir det typ noll och ingenting.
    Inflammatorisk mat… vad menar Du då?

    • Antiinflammatorisk mat, googla. Det ska underlätta för kroppen att bekämpa inflammationer. Typ mörka bär och gröna blad, inget rött kött, vitt mjöl eller socker…

  2. God morgon …oj oj vad du skall fixa o sy men fint blir det ju säkert skoj att se resultat sen 🙂 hoppas du får en skön helg på alla vis kramen

    Evas blogg

  3. Vad mysigt med alla kreativa projekt. Det är ju ett perfekt sätt att hitta ny energi igen! Det var verkligen en underbart vacker färg på tröjan du stickar. Hoppas att du lägger upp en bild på den när den är klar.

  4. svar Yes, eller nej… det är ett hus på vår gård som vi använder som förråd då det inte är beboeligt.
    Okey jag ska googla, låter intressant med antiinflammatorisk mat

  5. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

