Feminism / Pyssel

Jag lever – och pysslar…

Jag är nere i en svacka just nu, med feber, halsen krånglar, migrän… Samtidigt ska jag börja arbetsträna och skriver på ett tal jag ska hålla i halsen. Trött men glad kan jag sammanfatta mitt liv. Inte så mycket ork att läsa och kommentera inne hos er, knappt någon ork att skriva själv, men jag pysslar ibland, och tänkte ni kan få se mina senaste skapelser!

Först gjorde jag berlockarmband. Till mig, sonen och dottern. Och passade oxå på att göra ett i läder, som jag inte kunde göra klart eftersom jag behövde avslutningar till det…

20150503 armbandstillverkning 1Gissa vilket som ska bli mitt?
20150503 armbandstillverkning 3

Det med en arg katt förstås! Det nedersta är till dottern och det näst överst är till sonen. Berlocker utvalda för att passa just dem. Sonen, som inte var med när jag gjorde armbanden, kunde gissa alla berlockers koppling till honom, så jag var helt rätt ute!

20150503 armbandstillverkning 4

Så här blev de när de var färdiga, till och med sonen blev glad över sitt!

20150503 Dotters armband20150503 mitt armband120150503 son armband1

Sen gav jag mig på att förnya mitt örhängesförråd. Här ligger delarna och väntar på att sättas ihop:

20150503 örhängsmtrl

Örhängen med döskallar…

20150503 döskalle

…silvrigt kvinnomärke…

20150503 litet kvinnomärke

…peacemärke….

20150503 peace

…snöflinga…

20150503 snöflinga

…stort kvinnomärke i plexiglas…

20150503 stort kvinnomärke

…och örhängen med rosa tofsar!

20150503 tofs

Kolla, vilket tillskott i smyckeslådan! Blir bra att ha när jag ska till Almedalen i sommar, så jag kan variera mig!

20150503 färdiga örhängen

Jag hinner inte titta in till er i dag heller, men nu vet ni att jag lever och, om än inte frodas, är ganska glad!

24 thoughts on “Jag lever – och pysslar…

  1. Så fina! Hoppas du mår bättre snart 🙂

    Jag befinner mig lite i samma situation som du gör, med lite energi och nästan bara energi för att pyssla. Det blir lite smyckestillverkning (mamma ska få ett armband och halsband i morsdagspresent), tecknar en massa och håller på att piffa till en gammal verktygslåda, som jag har använt som smyckeskrin, som verkligen har varit ful som stryk. Det är rogivande att arbeta med händerna 🙂

  2. Så fina! Både armband och örhängen. Gillar speciellt de med peace- och kvinnomärkena.

    Krya på dig! Om du orkar är du, och alla andra, välkommen på virtuellt releaseparty hos mig!

  3. God morgon….men va fina smycken du gjort o vem hade inte blivit glad för ett armabnd liksom 🙂 ta din tid vi finns kvar stor kram

    Evas blogg

  4. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

