Pyssel

Projekt vinterkappa!

I dag har jag varit kreativ och tagit tag i ett projekt som legat och väntat sen i höstas, när jag köpte ett överkast på second hand:

20150414 kappa 1

Nu ska det äntligen omvandlas till en vinterkappa!

20150414 kappa2

Dubbelsidigt tyg, ska jag välja det med grön bas eller med rosa bas? (Det blev grön, den rosa är lite för mesigt rosa för mig…)

20150414 kappa3

Kattassistans är obligatorisk vid sömnad i det här huset.

20150414 kappa4

Kolla, redan klar! Eller, axelvaddar, hyskor, hakar och fickorna saknas än, men nästan!

20150414 kappa5

Och fodret, det fantastiska fodret ska in! Det syr jag i morgon!

20150414 kappa6

Om jag verkligen gör klart den och inte stannar halvvägs så hoppas jag hinna ha den här kappan som mitt bidrag till Fredrikas nästa sypepp!

19 thoughts on “Projekt vinterkappa!

  1. Åh vad du är duktig…..blir grön av avundsjuka. Ska själv ge mej på att försöka sy om en gammal långgardin till en gardinkappa till mitt kök imorgon……får se hur det går!! 🙂

  2. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

