Feminism / Frejigt / Pyssel

Kära dagbok!

Snabbt inlägg i dag igen, jag ska lägga mig tidigt i kväll för i morgon ska jag besöka en arbetsplats där jag förhoppningsvis får börja arbetsträna! I dag tog dotter och jag först en tur på stan och jag lade halva min lön på kläder! Jag handlar sällan kläder, så när jag väl gör det så blir det rejält. Sist jag handlade kläder var 19 september 2013, (kolla HÄR), så det kanske var dags igen…

IMGP4946rev

Färgglada mönstrade leggings med snygga toppar till! Wiiihooo!

Samtidigt hade mina nya glasögon kommit. Jag var till optikern för någon vecka sedan och kunde inte välja båge, så det blev två par:

IMGP4948rev

Ett par guldglittriga och ett par med inbyggd röd spets, båda med lite kattkänsla, som gjorda för mig!

Och tänk, plötsligt ser jag igen, så pass att jag när jag kom hem kunde sätta mig och sy en hel hög med ”feministmaskotar” som jag nu ska ägna resten av kvällen till att stoppa och fixa till. Jag ÄLSKAR att få skapa med mina händer!

IMGP4950revHåll tummarna för mig i morgon förmiddag, att arbetsplatsen funkar för min arbetsträning så jag får påbörja återgången till att klara av att arbeta igen!

 

21 thoughts on “Kära dagbok!

  1. Vad glad jag är att du har kommit igång med pysslandet 🙂 Jag är som du, köper mycket kläder på en gång för att jag handlar så sällan. Jag lägger hellre pengarna på mitt skapande;) Och på tal om det, du frågade vad det var för skillnad på en stans och en die. En stans sköter man manuellt och en die drar man genom en maskin. De gör samma saker men dies klarar av att skära ut mer komplicerade och detaljerade former. Det är svårt att förklara så här är två videor:

    Stansar

    Dies

  2. Talar inte om när jag handlade ordentligt till mig själv. Säkert bra med en dotter som får ut mamma för att handla. Fina härliga färger och sköna kläder och dem tar jag *ler*
    Var inte för duktig då du börjar arbetsträna utan låt det ta tid så att din kropp orkar. Vet att det är lätt att säga så när man har kul men … Lycka till/ kram

    Ps Ditt tips om att skriva upp böcker är bara så bra. Började vid årsskiftet och tack för tipset!

  3. Låter som en härlig dag..!!! Nya kläder, pyssel samt TVÅ glasögon!!! Då finns det alltid ett par glasögon som matchar de kläder du har valt för dagen!!!…Lycka till imorgon, idag!! Hoppas arbetsplatsen fungerar för din arbetsträning!!! Håller tummarna!!!

  4. Ping: Årskrönika 2015 | Freja funderar

Kommentera

