Fotoutmaning / Trädgård

På jakt efter våren…

Eftersom jag var ute och fotade i helgen tänker jag vara med i Helgbilden hos Marit, efter några veckors uppehåll:

IMGP4788rev

Jag tog en kort tur i trädgården för att se hur långt våren kommit, eftersom jag i många andra bloggar ser bilder både på knoppar och på utslagna vårblommor. Normalt i mitten av mars borde snön ligga minst meterdjup här, jag är verkligen besviken på den här vintern!

IMGP4789rev

Visst, mina björkar är vackra ändå, men de är finare med rimfrost! Eller åtminstone antydan till löv…

IMGP4797revVisserligen finns knoppar i björkarna, men de verkar inte så pigga på att slå ut. Jag får leva i limbo ett tag till, mellan vinter och vår, men utan den härliga vårvintern. Trist!

Den här veckan går det att vinna en kameraväska på Helgbilden, så nu håller jag tummarna. Vad andra fotat i helgen kan du se HÄR!

 

23 thoughts on “På jakt efter våren…

  1. Ikke så vanvittig mye vekst her heller. Krokus i solveggen, ja, men lite ellers 🙂 Holder tomler for ditt hell 🙂
    Klem 🙂

  2. Ja, det är verkligen tidigt i år. Jag kommer ändå att känna mig lurad när bakslaget kommer. För att nu inte tala om hur vårfåglarna ska känna sig, när snön börjar vräka ned igen. Hoppas jag har fel.

  3. Det kjem nok vårteikn i ei fart når det blir litt varmare.
    Her er snøklokker og krokus ifull blomst, men det har vore strålande sol to – tre dagar.
    Ha ein fin mandagskveld.

  4. Trodde ni hade massa snö kvar. Här ligger snön kvar i norrlägen. Och i söderlägen blommar det för fullt. Idag var jag och köpte penséer att plantera.
    Ha en bra vecka!

  5. Vår ja kanske inte i graderna men i dag är det här, och dina bilder bjuder på en försmak av våren tycker jag 🙂 härligt 🙂

    Evas blogg

  6. Ungefär som os mig, fast vi har lite snö kvar… fläckvis.

    Sandra från Finland har svarat på din kommentar hos mig om MOD:

    Kan det vara Bröderna Lejonhjärta som ni läste?

    ”Jag frågade Jonatan, varför han måste ge sej ut på nånting som var så farligt. Han kunde ju lika gärna sitta hemma vid elden i Ryttargården och ha det bra. Men då sa Jonatan, att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt.
    ‘Varför då’, undrade jag.
    ‘Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan”.

    * * *

    ”‘Ja, det är inte mer än rättvist’, sa Jonatan. ‘Men tror du att du vågar, Skorpan Lejonhjärta?’ […]
    Ja, vågar du inte nu, tänkte jag, då är du en liten lort och blir aldrig annat än en liten lort. […]
    ‘Ja, jag vågar’, sa jag.
    ‘Lilla modiga Skorpan’, sa han. ‘Då gör vi det nu då!¨’”

    Ha en bra dag. 🙂

  7. Och jag tycker att vintern var perfekt. Njuter för fult av våren hos mig nu, speciellt som det hotas med lite snö till helgen.
    (och så hade jag gärna sett en duett mellan Måns och Mariette, men vi hade samma topp treplaceringar, du och jag – för att inte tala om hur skönt det var att se att fler än jag dissade Ylvis och Dirty Loops – TACK för det!)

  8. För mig är det gott nog med den blåaste blå höga himlen och behöver man dessutom inte huka runt iskallt huttrande och halka livet ur sig är det toppen.

Kommentera

