Melodifestival

Final i mello 2015

Här får ni mellofinalen, direkt i repris från mitt facebook, varsågoda!

Mitt tips inför kvällen är att jag tror Måns tar hem det hela. Hans uppträdande är helt klart proffsigast och mest visuellt, hoppas han uppgraderat sin klädstil bara… Om jag själv fick välja representant till Eurovision så står det mellan Jon-Henrik och Mariette, så jag vill ha de tre i topp!

Att skicka Samir och Viktor skulle vara lite kul, men fasan är om Hasse skulle vinna…

Nuuu köööör viiiii!

Älskade Conchita!

Vill ha Conchitas klänning, så jäkla vacker! Och älskar fortfarande låten, den kommer vara bäst i kväll…

IMGP4236rev

Sitter här och saknar Molly, Kristin och Caroline, de skulle varit med… Och dotra saknar Dolly Hi… Vi kan väl byta ut Hasse, Linus, Eric och JTR mot dem?

Samir och Viktor, Groupie, ska försöka lyssna på texter den här gången… De där färgglada kuberna skulle passa bra hemma hos oss, får kolla in dem på coolstuff… Alltså är det meningen att den ska vara dubbeltydig, eller har dagens ungdom inte kunskap om vad en groupie är? Jag anar en mycket sexuell text. Inga mera selfies, ingen vill vara helt själv, ta en groupie i kväll… Är det ett sätt att säga att selfie kan ersätta både runka och klittra?

JTR. Building It Up, jag fortsätter analysera texter, förra gången tyckte vi det lät som att de sjunger ”Start building it up – your penis…”? Blir inte bättre nu, låter som att de sjunger ”beat it”… Alltså, jag fattar inget av den här texten. Bygg upp, lev upp, nog är nog? Och slutar med ett broken heart?

Dina Nah. Make Me (La La La), Leicure suit Larry goes looking for love in all the wrong places… Hahaha, hon är som en slö aerobicstränare, som får dansarna att slita hårt medan hon bara håller takten! Så synd på den svaga rösten i de låga partierna!

Jon Henrik Fjällgren, Jag är fri, Manne Leam Frijje, ohh, nu håller jag tummarna så jag kan inte skriva nått!

Jessica Andersson, Can’t Hurt Me Now, sjätte gången gillt? Nä, det tror jag inte. Tur att det inte kommer att hurta henne nu! Klänningen är i alla fall riktigt vinnarmaterial enligt mig. Det kan inte bli för mycket av vare sig guld eller glitter! Så, det kunde ju fått glittrat hela vägen ut i fläktfladdret!

Måns Zelmerlöw, Heroes, hahaha, det verkar som att programledarna redan vet att Måns kommer att vinna, har de fätt veta hur den internationella juryn räöstade tro? De röstade redan i går… Hur kan de annars våga skämta om att han inte är där på plats… Gillar fortfarande inte den första delen, han har inte riktigt tillräckligt mycket bas för att klara av det partiet. Men sen så, helt OK, och den troliga vinnaren!

Linus Svenning, Forever starts today, jag vet inte om jag ens vill se en långhårig Linus, så snälla, se till att han inte vinner… Om han ska locka röster, ge oss nått vi vill ha. Som världsfred… Och vad är det med de här trista mjukiströjorna? Mello kräver mellokläder! Läder, latex, nitar, metall, fjädrar och glitter!

Isa, Don’t Stop, nu ska jag försöka lyssna på texten och tänka på att hon är 16 år, som mina barn… Don’t stop, I’m scared, but to night I’m going to go for you… Break down… My love is sweater than a candycane, I’ll take you downtown drive you insane… Näää, jag ska nog INTE lyssna på texterna, det väcker min arga tant…

Magnus Carlsson, Möt mig i Gamla Stan, men vad fan, finns deten engelsk version av låten? Varför kör han inte den i stället, det är svenskan som drar ner den här låten! Och hur kan han se så ung ut? Är inte han nästan i min ålder, jag minns ju Barbados och det var en evighet sen!

Eric Saade, Sting, vi hejar på Mario, en av dansarna, men Eric förtjänar inte en röst, han har gjort allt för många korkade uttalanden för att jag ens ska orka se honom. Oj, jag har redan glömt hur det lät…

Mariette, Don’t stop believing, Min favoritlåt. Gillar det dramatiska anslaget, lite trollskt, lite alien, lite andligt! Och älskar klänningen och släpet!

Hasse Andersson. Guld och gröna skogar, nu ska jag lyssn på text igen… pilevallars land… Jag var ung och du var grann… Mähh, det är ju samma text hela tiden? Hur trist är inte det här? Min man är elak, han vill skicka det här, bara för att han inte gillar ESC!!!

Vi diskuterade lite på fejjan om inte det skulle funkat bättre med en duett mellan Måns och Eric, men mitt svar blev: Jag tycker Eric är lite för slemmig gubbe trots sin unga ålder, jag vill inte att han ska solka ner Måns. Men Måns och Jon-Henrik hade varit en höjdarduett.

IMGP3259

Ylvis, blä, trist. Mer Filippa och mer Conchita istället….

Guuud, jag hade glömt att det var juryröster i en evighet…

Efter iatt de olika internationella jurysarna avgett rösterna ligger Måns på nästan dubbelt så många poäng som tvåan.

Måste vi genomlida ett otäckt jazzifierande coverband som spelar en vidrig version av Undo… Bara för att vi vågar gilla mello? Jag svartlistar Dirty loops nu!

Jaha, nu blev det personalfestsång igen. Det har varit alldeles för mycket av det det här melloåret. Hör du det Christer Björkman?

Bara Hasse och Jon-Henrik som eventuellt kan gå om Måns nu…

Ohhh, många har telefonröstat på Jon-Henrik!

Jaha, det här resultatet var klart redan i den delfinal som Måns var med i, men så fantastiskt skönt att det ändå gick så bra för Jon-Henrik, som kom tvåa

Jag gillar i alla fall mitt tipp i dag. Måns etta och Jon-Henrik och Mariette på andra och tredje plats… Men helst hade jag velat att vi skickade Mariette, med Måns och Jon-Henrik som kör!

IMGP3721rev

17 thoughts on “Final i mello 2015

  1. Gillar ju inte Måns, tycker inte om låten… ogillar att Sverige behöver en internationell jury, va faan kan vi inte rösta själva inom landet?

    Om Du har ett svar på varför vi behöver internationell jury får Du gärna svara i min blogg…

    Gillade ”Räv-låten” som Ylvis sjöng för nått år sedan, säger som Elin: Varför sjunger de inte sin egen låt 😉

    Dirty loops = sämre än dåliga 😦

  2. Dolly hi? 😮 De var .. vet inte riktigt vad jag ska säga 😮 Men jag gillade verkligen inte dem >.< Just Molly håller jag med dig om att hon borde vara med i finalen 😛

    Hahaha det där med Mariette som etta och Måns och Jon som kör, lät ju klockrent xD

  3. Hej finaste Freja och tack för kommentarerna! Blev så glad när jag såg att du inte glömt bort mig 😉

    Såg förresten svaret på din kommentar hos LD. Jag tycker att sura gamla tanter är de bästa jag ❤

    Massor med kramar!

  4. Nu vet vi vem som vann. Det bidde Måns som var absolut bäst. Dom behövde inte ens köra en massa tävlingar. Han var given från början.

    Ha en ny fin vecka.
    Kramkram.

  5. Härligt inlägg som alltid vid mello tillställningen 🙂 ja du kan det här, kanske borde du ta efter Björkman 😉 stor kram ha det gott

    Evas blogg

  6. Uppdaterad och nöjd med min egen lördagskväll (som inte innehöll melodifestivalen) ska jag nu leta reda på vinnarlåten (som jag ännu inte hört)!
    Önskar dig en fin vecka!

Kommentera

