Frejigt

Taggad i Mustaschenkät!

Jag har blivit taggad av Bokdamen!

mustache

Four names that people call me:

Freja, mamma, Hrafnin, Red devil

Four jobs I have had:

Plantsättare, teaterarbetare, krokimodell, securitasvakt

Four movies I would/have watched more than once:

Tjejen som visste för mycket, Strange days, A nightmare before Christmas, Rocky Horror Picture Show

Four books I would recommend:

Parfymen av Patrick Süskind, Moment 22 av Joseph Heller, Stål av Silvia Avallone och Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams

Four places I have lived:

Biblioteksgränd, Djurgårdsgatan, Landstingsvägen, Tibaststigen

Four places I have been:

Duluth, Pula, Lecce, Tving 

Four places I’d rather be right now:

I ett bibliotek, i en Rolls royce, på 24 våningen, i ett bubbelbad. 

Four of My favourite foods:

Chicken Korma, Pasta pesto, ostbricka, Chokladfondant

Four TV-shows that I watch:

Shetland, Grantchester, Inkmaster, Top gear

Four things I am looking forward to this year:

8 mars, semesterresa med barnen, ett antal stockholmsresor, att jag blir frisk!

Four things I am always saying:

Krossa Patriarkatet, Krossa Kapitalismen, Arg tant, Vad ska du bli! 

Four people I tag:

Jag är så sent på att jag inte taggar nån, men den som vill får gärna ta över den!

17 thoughts on “Taggad i Mustaschenkät!

  1. Kul läsning! Började själv min ”karriär” som plantsättare på en av Skogsvårdsstyrelsens plantskolor……frisk luft och en jäkligt snygg solbränna fick man som löneförmån….:)

    • Jag har flyttat massor av gånger jag med (men bara inom Sverige), men nu skulle bara fyra ställen upp i utmaningen. Ingen av adresserna ligger i samma del av Sverige…

  2. Oj,det var uttömmande. Farsan har faktiskt sett originaluppsättningen av Rocky Horror Show på en teater i London på 70-talet. Jag har sett soundtracket på vinyl.

  3. Skulle nog aldrig klara en sån där utmaning. Vissa saker skulle jag inte kunna bestämma mig för hur än jag försökte. Bör nog läsa handbok för tveksamma. Fast Shetland gillar jag. Skulle nog känna mig hemma i den miljön.

Kommentera

