Melodifestival

Bloggen kollar mello, åter i morgon!

Mello, mello, mello! Som jag avnjuter från soffans skönaste hörn.

Mitt olyssnade tips!

Ellen Benediktson, Insomnia, en fellow fia! Måste gå vidare!

Kalle Johansson, För din skull, fick plats via P4 tävling. Ung och okänd.

Andreas Weise, Bring Out the Fire, varit med i Idol, Let’s dance, Körslaget, men näää, vill inte!

Andreas Johnson, Living To Die, är med sjunde gången i mello, har vunnit Körslaget.

Isa, Don’t Stop, tagit guld i junior-SM i hiphop, Småstjärnorna, Talang, Sommarkrysset, är väldigt ung. Nix, inte för mig

Kristin Amparo, I See You, Bianca Kronlöfs favorit, det räcker för mig… har varit med i X-factor och Allsång på Skansen.

Jon Henrik Fjällgren, Jag är fri, Manne Leam Frijje. Jojk är inte det jag väljer normalt, men när han var med i Talang vlev jag otroligt berörd, så jag hoppas det här är nått liknande!

OK, det jag önskar är att Jon-Henrik och Kristin går direkt vidare och att Ellen Benediktson och Andreas Johnson går till andra chansen.

14 thoughts on “Bloggen kollar mello, åter i morgon!

  1. Jag tycker jojk inte hör hemma på Melodifestival, det är inte schlager.
    Jag gillade Isa, ung å oförstörd 😉
    Men denna omgång hade jag inga favoriter, förutom att jag trodde på Jon Henrik & Isa.

    • Det heter inte Schlagerfestival längre, det bytte till Melodifestival för många år sedan, så nu är alls sorts musik välkommen. Kanonbra tycker jag, som egentligen inte alls gillar schlager…

  2. Jag lyssnade faktiskt på bidragen den här gången. Kristin Amparos melodislingor gick hem hos mig. Men vad jag förstår blev det ingen direktkvalificering.

Kommentera

