Fotoutmaning / Frejigt / Melodifestival

Gilla Feministiskt Initiativ och Melodifestival

Torsdagstema är gilla, och just nu, när jag fortfarande återhämtar mig från svinkoppor och förkylning så gillar jag det här:

IMGP3361revJag, som aldrig använt mig av rosa, fyller mitt liv med rosa just nu. Feministiskt Initiativ ger mig något att engagera mig i och arbeta för, det gör att jag mår bra. Sen gillar jag även den glittriga tid vi är på väg in i, Melodifestivalstiden! På lördag kööööör viiii!

Vad andra gillar kan du se HÄR!

28 thoughts on “Gilla Feministiskt Initiativ och Melodifestival

  1. Just det, melodifestivalen. Kom ihåg föra årets alla långa inlägg efter varje deltävling. Den tävlingen är ingenting för mig men delar gärna glädjen, lusten, glöden och engagemanget med dig för detta evenemang.
    /Kiki

  2. Vill tacka för din kommentar hos mig, om tiggarna. Jag brukar ju svara på alla kommentarer, men gör inte det den här gången.
    De flesta kommentarerna gör mig faktiskt ledsen. En del var jag beredd på, men inte alla. Jag har fått ett par mejl också…
    Jag minns att du skrivit om temat tidigare, och att det du då skrev gjorde mig glad. Och faktiskt riktigt ödmjuk (det får du ta!!!)

    Ett alternativ till att lägga ner bloggen är att skippa en del utmaningar, om du nu inte speciellt känner för dem. Att skriva mer sällan. Att ha den som ”reserv- eller skriva-av-sig-blogg”, när det gäller annat än politik och samhällsfrågor.

    Själv är jag måttligt road av Melodifestivalen, har förresten inte en chans att se programmen, knappast ens i efterhand. Har ingen teve längre, och uppkopplingen min är fortfarande urusel, Hehe, Telia väntar på att beställda reservdelar ska anlända, så att de kan reparera en station…
    Så småningom ska jag väl återigen kunna se SVT Play.

    Hos mig finns inget rosa alls – och jag kan inte riktigt komma på om jag verkligen tycker att rosa är en bra färg för Fi. Fast egentligen är det nog det. 🙂

    http://kasperian2.blogspot.se/

    • Ohh, det visste jag inte om henne, jag brukar inte kolla upp artisterna och låtarna innan. Men nu blev jag mer pepp på hennes duett med Richard Söderberg!

  3. Har helt missat det att det redan är på lörd alla hjärtans dag så kan man kolla på det ju och du låter en aning piggare härligt kram

    Evas blogg

  4. Rosa är inte min färg – men rosa på ditt sätt gillar jag 🙂 Men vet du vad: jag är inte lika sugen på Mello längre.. Det är väldigt konstigt att det är så jag känner men så är det. ESC kan jag fortfarande se fram emot men Mello?? Nåväl – jag kommer säkert att titta ändå! 🙂

    Kramar

  5. Melodifestivalen är inte min grej och jag tycker den tar alldeles för stor plats i media. Men jag missunnar ingen att njuta av spektaklet. Jag gillar ju mångfald.

  6. Blev fel på förra kommentaren, sorry Jag hoppar som vanligt den långdragna uttagningen till melodifestivalen men gläds med er andra som gillar det =) Hoppas ni får en härlig helg! kram =)

  7. Tänkte på just dig när jag läste i tidningen att melodifestivalen kör igång nu! Vet hur mycket du gillar den. Har också läst dina senaste inlägg. Kan bara prata för mig själv men jag kommer definitivt sakna dig här i bloggvärlden om du slutar. Din blogg är inte det minsta tråkig utan jag gillar den! Men det viktigaste är att det känns rätt för dig och att du mår bra av det du gör. Ett litet råd kan vara att behålla bloggen men kanske skriva en-två ggr i veckan. Lycka till vilket beslut du än tar!

Kommentera

