Arg tant / Barn / Inredning / Katter / Trädgård

Mål och önskningar för 2014, hur gick det?

Jag avger aldrig nyårslöften, jag behöver inte ha känslan av att svika mig själv hängande över mig tills jag gör det några veckor in på det nya året. Däremot försöker jag ha en struktur i mitt liv (ja, jag är strukturfascist) så jag sätter upp mål och så brukar jag formulera önskningar. Så här såg det ut för 2014, nu är det dags att se hur jag lyckades uppnå dem!

  • Göra klart Bibliograf och Pysselrum.
    Inte helt klart, det ska upp mer hyllor i båda rummen, det ska upp gardinstänger och draperier i bibliografen och ponnisar i pysselrummet, men de är funktionella och trevliga att vara i, så jag tycker nog att det här målet ändå är uppnått!

  • Gräsmattan och stenläggningen vid entrén ska bli klar och nu SKA huset målas klart!
    Bara klart till del. Vi har ett avtal med en firma som kommer i vår och lägger sten, och målningen är till största del mannens ansvar, det blev inte av. Gräsmattan blev i alla fall klar, och till på köpet fick vi en humleby!

  • Lära mig mer om min kamera så jag kan få ut mer av den.
    Nej, det här har inte gått, med mitt hjärnmos…

  • Klara av de läsutmaningar jag föresatt mig, för att på så sätt vidga mitt läsande.
    Jepp, det här klarade jag, helt otroligt!

  • Vad gäller bloggen ska det bli fler filosoferande inlägg, mer arg tant och fler reseberättelser!
    Hmm, bara lite filosoferande och inga reseinlägg, men många mer arg tant inlägg!

  • För mig personligen handlar det om att återfå min ork och energi.
    Ja, det här gick ju åt rakt motsatt håll i stället, nu har jag varit sjukskriven i 10 månader…

Önskningar:

  • Att vår gamla katt fortfarande får må bra och ha sin hälsa kvar.
    Åhh, den här önskningen uppfylldes! Då spelar nästan inget av det andra någon roll, min fina gosekatt mår bra! Även om både vi och veterinärerna trodde det var kört i somras (läs mer HÄR). Men det var det inte och han är fortfarande den glada sociala katt han alltid varit!

IMGP3081

  • Att vi alla i familjen (katterna inkluderas) får hålla oss friska och må bra!
    Ja, alla utom jag då...

  • Att barnen fortsätter ha det bra i sin skola och med sina vänner och att sonen kommer in på den gymnasielinje han vill gå!
    För sonen går det bra, han kom dessutom in på den linje han ville, dottern har det svårare, tyvärr.

  • Och, självklart, att vi vinner massor av miljoner på Lotto och kan leva det drömliv vi vill ha! Vårt lyxiga konferenscenter där vi dels ska ta emot företag som betalar bra för upplevelserna vi kan erbjuda, dels ha plats för långtidssjuka och andra som behöver ett avbrott i vardagen men inte själva har råd.
    Nu påmindes jag att jag måste förnya våra lottorader… Högsta vinsten hittills är på drygt 400 kronor, så det är långt kvar till miljonerna…

Så, ungefär en tredjedel av målen uppnådda och hälften av önskningarna… Ändå rätt bra med tanke på att jag varit utslagen i en utmattningsdepression större delen av året! Nu får jag börja fundera på vad som är realistiskt att uppnå 2015!

17 thoughts on “Mål och önskningar för 2014, hur gick det?

  1. Jag gillar Din struktur, å Dina önskningar 🙂 skulle behöva mer fokus under dagen samt struktur i vardagen, tyvärr blir hjärnan övertrött å det blir nada 😦

    Jag har oxå (för många) hyllvärmare, har tänkt jag ska klara av att läsa fler än 13 böcker detta år, ska påbörja Stalkern av Kepler.

  2. I grund och botten är det bara det som gäller; hälsa! Kort och gott! Det blir så tydligt vid nyår och man ser tillbaka.
    Gillar din strukturerade återblick! 🙂

  3. Behövde er goa kisse ingen medicin alls?!?!
    Jag eller vi lägger inte upp projekten som du *ler* Tur att vi alla är olika 🙂
    Tycker om att ta dagarna som de kommer. Ett mål har jag satt för mig själv och det ska hållas, det är det enda som jag har planerat. Gillar när du pratar böcker och filosoferar. Resor är jag inte så intresserad av för det tar jag reda på själv om det bär iväg.
    Ha en bra dag/ kram http://spanaren55.bloggplatsen.se

    • Jo, vi tar blodprov och ger vid behov insulin två gånger per dag, men med den behandlingen är han OK, så underbart att få ha honom hos oss en stund till!

  4. Ja du utan hälsan kan vi inte göra ett dugg så jag håller en tumme om att du snart skall bli bra kram

    Evas blogg

  5. Det var ju många önskningar som hade uppfyllts på ett bra sätt! En sån lycka att katten mår bra igen! Jag hoppas att dina krafter återkommer steg för steg, men ta det lugnt och sköt om dig!

  6. Bra att inte ge löften, bättre att ha önskningar och mål. Jag har som mål att äta bättre, men det går segt, har så svårt att äta på bestämda tider.

  7. Jag tycker att du och ni varit mycket duktiga! En annan sätter inte upp mål och/eller löften.. Men nu när jag sitter här och skriver detta kommer jag ihåg lite vagt att jag nog ändå har skrivit något sådant i bloggen. Jag måste kolla upp det!! :))

    Kramar

  8. Ping: Raserad människoskapelse och Nyårslista 2014 | Freja funderar

Kommentera

