Barn / Fotoutmaning / Inredning / Katter

Försmak av ett fredagsskapat nyårslöfte!

Jag ska ta mig tid, snart, att skapa min egna nyårskrönika, ställa samman de böcker jag läst och de läsutmaningar jag genomfört, svara på frågorna på nyårslistan, följa upp mina mål och önskningar för 2014 och sätta upp nya inför 2015. Men i dag stormar det ute, det är fyra fjortonåringar som spelar rollspel över hela huset och jag har migrän. Så jag nöjer mig med två fotoutmaningar!

Fredagstema: Människoskapelse

Tema Fredag: Nyårslöfte

Ett av mina löften (eller åtminstone mål) för 2015 är att jag ska nyttja de här två Människoskapelserna mer än jag gjorde 2014:

IMGP6837Läshörnan i bibliografen…IMGP7860…och pysselrummet! Skapade av mig och min familj plus de som gjorde möblerna och byggde huset…

Andras människoskapelser kan du se HÄR

Andras nyårslöften kan du se HÄR

I övrigt jobbar jag politiskt just nu så jag har inte haft tid att skriva vad jag anser om strejkande flyktingar och brinnande moskéer, men jag får återkomma om det en annan dag!

26 thoughts on “Försmak av ett fredagsskapat nyårslöfte!

  1. Hoppas att du tar tag i din läshörna i bibliografen och låter dig följas med i böckernas värld till fullo och struntar i vardagen =) God fortsättning. kram =)

  2. Mysigt med läshörna, såklart den ska användas mycket. Och vilka härligt glada färger i pysselrummet. Önskar dig god fortsättning på det nya året.

  3. Ja du gör rätt i att begränsa dig till lite med migrän för det är inte kul alls det där. Jag ser fram emot din sammanställning men ta de lugnt och god fortsättning.

    • Jag har själv bott i lägret som nu är flyktingboende och jag förstår dem fullt ut. Det är som att hamna i ett fångläger. Is, snö, kyla, mörker, små slitna baracker och ingen annan bebyggelse inom synhåll. Jag var där ändå av egen fri vilja och visste var jag var och hur länge det skulle bli….

  4. Nja, orkar nog inte någon årskrönika! Det känns som om det här året skulle behöva bli typ en årsroman istället 😀 Men ser fram emot att läsa din.

  5. Tycker att det är två människoskapelser som förtjänar att användas mycket! 😀 Någon nyårskrönika blir det nog inte för min del i varje fall, men kul att du orkar!

    Kramar

Kommentera

