Fotoutmaning / Frejigt / Inredning / Jul / Katter / TV

Julmys, jag gillar och människoskapelser…

Så där ja, då var den julen över! Jag har vilat, vilat, vilat! Och hunnit läsa en drös böcker, helt oväntat! Jag har inte riktigt slagit igång hjärnan än, så i dag håller jag mig till fotoutmaningar:

Onsdagstema: Julaftonsmys

Torsdagstema: I like!

Fredagstema: Människoskapelser

Alla de här kan passa in på vårt julfirande, så här kommer en liten bildkavalkad:

IMGP3470Julklapparna ligger under julpalmen och öppnas direkt efter julgröten som vi åt till frukost. Julmys, gillar och människoskapat…IMGP3474Gladast blev nog sonen, som fick den här T-shirten av sin syster. Hon har själv, ur minnet, ritat ett motiv från ett av hans favoritspel. Scannat in teckningen, färglagt den i datorn och skrivit ut den på ett tryckunderlag som hon strukit på en t-shirt. Julaftonsmys, gilla och människoskapat!IMGP3496Större delen av julaftonen satt vi i spelsoffan och spelade en maraton Mario Cart turnering (64 banor). Fotot lite snett och vint, det är svårt att fota samtidigt som jag ska köra min bil…. Julaftonsmys, gilla och människoskapat.20141224 julbordVårt julbord bestod av jultacos. som heter så enbart för att det är julafton, det är precis samma tacos som vi äter annars oxå… Julaftonsmys, gilla och människoskapat!

Andras julaftonsmys ser du HÄR

Vad andra gillar kan du se HÄR

Andra människoskapelser finns HÄR

I övrigt har julen fört med sig vacker snö och kyla, även om jag gärna haft mer snö och mer rimfrost….

IMGP3571 IMGP3575Och katterna är söta som vanligt! Här ligger burmahanen och vilar med mig på julaftonen, när de andra människorna i familjen fixar maten. Jag var nästan med hela Mario Cart racet, men orkade inte hjälpa till med maten och inte heller kolla på film. Jag är dock glad att jag kunde vara med så mycket som jag var, och att jag fick mysigt sällskap när jag vilade! De andra katterna myser på dotterns säng i väntan på att hon ska komma och sova med dem.

IMGP3489 IMGP3523 IMGP3527God fortsättning!

28 thoughts on “Julmys, jag gillar och människoskapelser…

  1. Jag vet att många läkare anser att me cfs är en skräpdiagnos i brist på annat, men jag har förstått att det syns på blodprov när jag har skov på G, så om Din läkare tar diverse prover, remiss till neurolog så kanske?
    Jag hade ju tur som hade en förstående intresserad läkare då jag insjuknade.

  2. Ser ut att du haft en riktigt bra jul!
    Vilken kreativ dotter du har! Så fin klapp till brodern.
    Härliga foton med julesnö – precis som det ska vara!!

  3. God fortsättning till dej med……och gott slut får man väl kanske lägga till! Gott nytt väntar jag med några dagar till….ha det riktigt bra så länge! 🙂

  4. Visst är det härligt med snö! Idag har vi haft 15 minusgrader och så vackert med snö överallt! Det är så det ska vara på vintern! 🙂 Lika söta är katterna som alltid! Ibland har jag svårt att se skillnad på Capella och Härje! Inte för att de är särskilt lika men ibland, som här ovan, när man bara ser huvudet och de har samma färg så tar har jag sett fel (det har i och för sig bara hänt en gång men ändå! 😉 )
    Skönt att du kunde vara med så mycket som du kunde…själv var jag med för mycket så jag blev sämre igen men jag kan inte säga ifrån när jag träffar släkten typ en gång om året i trevliga sammanhang! :/

    Kram och God fortsättning!

  5. Puss, puss till dina fina och vackra kattor. Häftigt att få en sådan läcker t-shirt *tumme upp* Spela spel är jättekul och helst då ett vanligt manuellt spel *ler* Fina foton fick du också med som vanligt. Ha det bra på resten av det gamla året/ kram
    http://spanaren55.bloggplatsen.se

  6. En äkta julkarneval av bilder. Här kan man verkligen följa familjens egensinniga firande 🙂 Impad av dotterns teckningsfärdigheter…illustration är kanske något hon ska syssla med?
    God fortsättning
    /Kiki

    • Hon blev glad över din kommentar, hon planerar bli marinbiolog och forska på hajar… Jag tänker att även där kan det vara bra att kunna illustrera det en hittar!

  7. Kreativ dotter eller båda är det säkert kul att han blev glad o jag blir så sugen på katt igen 😦 men maken är ju allergisk så får nöja mig med att titta på dina …viktigast är att vara tillsammans under julen sen kan resten kvitta ha det gott kramen ps så vacker bild med solen wow

    Evas blogg

  8. Hej igen och god fortsättning!
    Vad härligt att julen blev toppen både inne och ute, med god jul tacos…den gillar jag! Vad duktig dottern är på att rita, förstår att lillebror blev super glad!
    Tänker försöka komma igång med att blogga igen, fast nu från gårdsbloggen endast och inte från gardenhouse.
    Ha det fortsatt gott,
    Sussi på Stolpås

  9. Härliga vinterbilder. Otroligt vackert. Jag blev verkligen imponerad av dotterns kreativitet med sonens T-shirt! Bra jobbat! Kul att du känner dig bättre och piggare!

  10. Ping: Gilla Årskrönika 2014 del 2 | Freja funderar

Kommentera

