Feminism / Fotoutmaning / Frejigt / Jobb

Julskyltning!

Onsdagstema är Julskyltning och jag är alldeles för trött för att skapa nått, så jag tar den julskyltning jag sysslar med själv:

IMGP3159Lite julpyssel från ett möte med medlemmarna i Feministiskt initiativ. På lördag ska vi ut och visa upp oss, och bjuda på #fikaka, visst blev de fina?

Andras julskyltning kan du se HÄR!

Jag kollar in till er i den mån jag orkar, jag var på möte i dag och är helt utmattad! Mötet gick bra på alla sätt och vis, men det är otroligt jobbigt att vara med på den typen av möten.

Det första som hände var att busschauffören körde fel, så bussen blev försenad och jag kom sist till mötet. Bara att gå in i ett litet konferensrum där det sitter en terapeut, en läkare, en läkarstudent (de hade frågat och jag sa ja), en försäkringskassehandläggare och min chef. Puhh, jag får svindel bara av att skriva det! Att sen sitta och försöka beskriva hur jag mår och hur dåligt det gått med arbetsträningen, utifrån att jag var stressad redan innan av den försenade bussen, ja, ni förstår (eller inte, det kanske krävs att en varit där själv), men tårarna strömmade på mig.

Jag vill bli frisk och jag vill bli det nu! Men just den önskan hos mig kan i sig försena processen…

Nåväl, mötet var bra, alla vill verkligen mitt bästa, men nu blir det omtag, och det först efter jul. Jag blev sjukskriven till maj, med ett nytt möte i april för att se hur jag mår då, och ett möte i januari för att utreda vilken form av arbetsträning som skulle passa mig.

Förslagen från läkare och terapeut är att jag ska jobba med nått praktiskt. Om Feministiskt Initiativ hade haft ett kansli med anställda hade det varit det perfekta för mig trodde läkaren. Jag kunde ha postat kampanjmaterial, slickat igen kuvert, paketerat pins. Men det behöver finnas en handledare på plats, så det föll…

Terapeuten pratar om att plantera växter (för hon vill ha en fin krukväxt till sitt kontor), läkaren om att vara på bageri (för han vill att jag tar med bullar till nästa möte), men jag vill ha nått mer rejält. Typ måla, snickra eller sy. Eller kanske jobba med djur?

Är det någon som har tips på bra verksamheter för att komma i gång efter en utmattning? Helst där det finns sysslor som jag kan göra utan att behöva tänka, räkna ut, förstå en instruktion, analysera, jobba i flera steg. Jag tänker – klappa en råtta? Måla en slät vägg? Hugga ved? Dreja en skål? Rulla upp fina sidenband? Alla förslag emottages tacksamt!

19 thoughts on “Julskyltning!

  1. Skönt att mötet är gjort!!
    Jag har för mej att jag läst på din blogg att du inte är så mycket för fysisk aktivitet. Hade du varit det hade jag gett dej rådet att börja turfa. Jag började med det när jag mådde som sämst efter skilsmässan och det hjälpte mej att skingra tankarna och sova bättre. Fortfarande har det en positiv effekt på mitt mående, jag är fast helt enkelt! 🙂
    Ha det bra!

  2. Förstår känslan till en viss del, om utmattning och känna sig stressad över bussen som blir försenad.
    Tänker tillbaks till för två år sedan då jag stressade som en tok till en föreläsning om just stress…
    Har inga direkta tips på arbetsträningsställen, kanske på någon vetrinärklinik?

  3. Speciell julskyltning 🙂 Gillar den som inte är som andra!
    Praktisk plats för arbetsträning … sätt dig med en karta och fundera på vad som finns i din närhet, inom ramen för vad du skulle tycka var roligt att göra 🙂 En riktig ”pröva-på-chans”!

  4. Måla har hjälpt många. Själv testade jag keramik och det var riktigt bra. En stor lerklump att kasta när man ville slå på någon. Nu har jag hittat nålbindning och gör nya bekantskaper där. Tror jag ska försöka mig på att måla efter jul!

  5. Tror på att göra något man själv brinner för eller skulle vilja testa i all enkelhet 🙂 ja man kan inte alltid påverka kroppen men FI är ju toppen 🙂 ta hand om dig kram

  6. Fina pepparkakor! Hoppas de är goda också!
    Skönt att mötet gick bra men tråkigt att du var stressad redan från början! Nu när du är sjukskriven ett bra tag framöver kan du kanske koppla av lite och hitta något du vill och kan syssla med! Önskar dig allt gott!

  7. Så skönt att mötet gick bra trots förseningen. Har nog inga förslag men kom spontant att tänka på katthemmen som verkar behöva hur mycket frivillig kraft som helst. Fast du behöver väl något ”riktigt” jobb med lön. Äsch lyssna på dem som vet nåt istället 🙂
    Kakorna är fina!

  8. Fina pepparkakor! Synd att du inte kan arbetsträna hos FI, för det tror jag verkligen skulle vara läkande för just dig. Växter eller djur är mest rofyllt förstås… själv gick jag från lärarjobb till att organisera bokhyllorna på Invandrarbyrån. 🙂

  9. Dekorera pepparkakor är riktigt skoj, speciellt om de är köpta också, då är det många som tror att man både bakat och gjort egen kristyr 😉

  10. Härligt kladdigt göra, det där med att pikera pepparkakor! Undrar just hur mycket kristyr du slickade i dig på vägen? 😉
    Min blåa ödla är köpt i England för några år sedan, visst är den fin!

Kommentera

