Frejigt

Mmmmm, choklad…

Tisdagstema är ”choklad”, det godaste jag vet. Fast jag försöker  låta bli äta det, och jag letar efter fairtrade, eftersom historierna om de som sliter ut sig och sina familjer för småpengar när de odlar choklad bara är allt för tragisk…

Då ska vi se om jag lyckats hitta några bilder på choklad, eller om jag äter upp den mycket fortare än jag får fram min kamera…

IMGP0098

Haha, jag hittade nått som jag inte kunde äta upp! Mmmm, choklad!

Andras frestande chokladbilder kan du se HÄR!

I dag vilar jag från politiken, efter ett intensivt medlemsmöte med lokalavdelningen i Feministiskt Initiativ i går (med många skratt och gott fika), men jag njuter av att se det här:

Jag är inte så mycket för traditioner och jag älskar rebeller, så för mig är Rossana Dinamarca en hjälte! Rakryggad står hon upp mot rasismen! Jag delade den här offentligt på facebook och fick för första gången kommentarer från troll som förstås tyckte att både Rossana och jag behövde få ta del av en manlig kroppsdel för att förstå hur fel ute vi var. Så här svarade jag:

”Eftersom det är mitt inlägg och jag är trött på kränkta män som tror att deras patetiska lilla bihang ska vara lösningen på allt, så raderar jag nu deras kommentarer. Tack alla ni som protesterade!”

Nu ska jag ägna kvällen åt att försöka komma ikapp alla de bloggar jag normalt läser och kommenterar, och förtränga att jag ska på avstämningsmöte med läkare, terapeut, Försäkringskassa och chef i morgon… Se, jag börjar lära mig att inte tänka! Ni kan väl hålla tummarna för mig i morgon mitt på dagen?

31 thoughts on “Mmmmm, choklad…

  1. Naturligvis holder jeg tomler.
    Jeg blir så trøtt på menn som tror at deres ”lille vedheng” er alfa og omega og fikser alt, til og med ”arga tanter” og Vettuge fruentimmere”.
    Tvi tvi i morgen.
    Klem 🙂

  2. Haha , ditt svar på kommentarerna på facebook var då bra mycket bättre och modigare än mitt finger till surgubben…..bra jobbat!
    Och det är klart jag håller tummarna imorgon! Ha en bra kväll!

  3. Jösses, kvinna! Hatten av för dig!
    Jag har funderat hela dagen på om jag anses vara svensk. Jag är vallon både på mammas och pappa sida. Dessutom var min farfar norrman! Det kan ju Björn Söder fundera över!
    Choklad är gott, men bara i hårda bitar, helst mörk då! 🙂

  4. Älskar mörk choklad så det är sällan jag äter mjölkchoklad! Men den här Rouletterullen har jag varit väldigt förtjust i fast det är många år sedan!
    Håller självklart tummarna! Ha nu en skön kväll så att du är i form i morgon!

  5. Hallå finaste Freja. Nu glider jag in som hastigast och önskar dig och de dina en riktigt fin Jul.
    Jag tycker oxå att det är förskräckligt hur lite betalt dom där chokladfamiljerna får.
    Men det får jag tänka på en annan gång inte nu.
    Stor stor kram / Jane

  6. Håller tummarna för dig, självklart!
    Haha ja vi har samma smarta lösning på chokladbristen hemmavid. Tyckte jag såg Ejes skymta förbi i någon kommentar. Med lite tur får jag kanske kanske en ask Ejes till jul 🙂
    Ps Dårarnas antal är oändligt (och för att undvika missförstånd; här syftar jag på fb-gubbarna)

  7. Heja dej och Rosanna! Ner med Söder, bröder! Självklart håller jag tummarna imorgon! Vad gäller choklad, ser jag med fasa på min barndoms kassa kakaokult. Hur kunde jag gilla chokladcigg och guldpengar?? Det fanns väl inte en gnutta kakao i dessa? Och inte var väl sista förbrukningsdag uppfunnen vid skarven runt 60/70-talet? För hur ofta kom inte ”chokladen” med en vit eller grånad yta då?

  8. Gissa om jag hållit både tummar och tår för dig en dag som denna!!! Hoppas verkligen att det gick bra!!! Och trollen…. Jag är mycket lite på FB – av en anledning! Jag orkar inte med mera skav i hjärtat just nu. Och mitt ställlningstagande är redan glasklart – jag anser att SD är fascister och har alltid varit fascister. Jag anser att SD:s väljare är, i bästa fall, opålästa och i sämsta fall fascister. Det är bara att välja. Och de kan fara åt pipsvängen! De talar om för mig att jag skall dö – så jag är faktiskt mjukare i tonen än vad de är! (pipsvängen dör man inte av!)

    Hoppas nu att du inte är helt slut av mötet!!

    Kramar

Kommentera

