Döskallar / Feminism / Fotoutmaning / Inredning / Politik

Ljusprydd förvirring…

Onsdagstema den här veckan är: Ljusprydd

IMGP2959Titta, vi hittade adventsstaken, dottern köpte rosa ljus (även om de kanske ser mer röda ut här) och nu står de redo att adventa, om än lite snett och vint. Jag får försöka staga upp dem med lite aluminiumfolie. I jakten på staken hittade jag även våra tre alternativa änglaspel! Det till vänster är mitt, till höger sonens och i mitten dotterns. Mannen får klara sig utan, han har redan oss som sina alternativa änglar…

Andras ljusprydda bilder kan du se HÄR!

I övrigt är jag mest förvirrad över det som händer just nu. Jag skrev om SDs presskonferens i går, HÄR, i dag har jag tittat på statsministerns presskonferens, och nu ska jag, som vice ordförande i lokalavdelningen av Feministiskt Initiativ, ladda för en valkampanj – igen! Det enda jag kan tänka på är att vårt valpartytält kommer att vara väldigt kallt att stå i…

Jag återkommer med mer matnyttiga texter när jag landat!

34 thoughts on “Ljusprydd förvirring…

  1. Ja, ljusen ser väldigt röda ut och tur är väl det om BP kikar in 😉 Aluminiumfolie var ett bra tips för att stadga upp vinglande ljus som hos mig alltid vinglar. Då kan jag därmed glömma det där med hushållspapper runt foten 😉 Ja, inte min fot men ljusets.
    Vackra änglaspel men vackrast är nog ändå makens 🙂

  2. Sjarmerande med litt skeive lys, men det er greitt å stage dei oppså dei ikkje drypper på duken…
    Mannen sitt englespel er nok det vakraste 🙂

    God kveld frå Anne-Mari

  3. Snett och vint, vad gör det! Gärna rosa ljus med en strumpa av aluminiumfolie, det låter häftigt! Härlig förklaring till att maken inte har något eget änglaspel!
    Ha en skön kväll!

  4. Vilka sköna egensinniga änglaspel ni äger, alla fyra familjemedlemmarna:)
    Även jag lyckades skrapa fram en adventsljusstake igår och idag kom jag ihåg hyacinter. Så här adventas minsann oxå.

  5. Har också ett tips till ljusen. Sätt ischokladformar på ljusen och sedan in i ljusstaken. Brukar funka alldeles utmärkt och ljusen står stadiga. Formarna anpassar sig så bra.
    Gillar era änglar. Ha det bra!

  6. Än slank han hit
    å än slank han dit
    å än slank han ner i dike´.
    Det var ”Mormors lilla kråka”, som skulle ut och åka.

    Vingliga ljus är trots allt ljus! Gulligt!

  7. Häftig bild på ljusen, gillar att de är lite sneda och dessutom rosa, sådär operfekt som det ska vara. Jag hittade min adventsljusstaken i skogen i våras, det är nämligen 4 st keramik-propp-hylsor i en ett rostigt ställ, dvs gamla proppar som suttit på rad i något fordon. Jag är hur nöjd som helst med skrotfyndet 🙂

  8. Vanligt hushållspapper kan med funka för få ljusen stå som man vill, 🙂 Men aluminiumfolie är kanske bättre? 🙂 Aldrig testat!

    Ser fram emot ditt politiska inlägg sen 🙂

  9. Charmigt är det & så skall det vara 🙂 ja omval jag vet vad jag skall rösta på denna gången alla fall, och inte som förra 🙂 kram

  10. Ja, lite snett och vint var det allt där i ljusstaken 🙂

    Men det borde han verkligen ha tänkt på – nyvalet borde absolut ske på sommartid så ni slipper frysa… 😉

  11. Jag har ingen adventsljusstake, jag tänder lite extra ljus hur som helst istället, har inga i fönstren heller, dock några hippiestjärnor från Indiska

Kommentera

