Frejigt / Trädgård

Jag gillar och ibland skulle jag vilja…

Torsdagstema är Jag gillar:

IMGP2884Snö och sol! En kombination som passar mig mycket bättre än sommar och sol. Skulle bara önska att det kom mer snö…

Vad andra gillar kan du se HÄR!

”Ibland skulle jag vilja…” är rubriken för dagen hämtad hos Onekligen. Och det jag skulle vilja just i dag är att slippa betala räkningar…. Men, det går inte, så nu får jag lov att ägna eftermiddag och kväll åt det, och hinner inte titta in till er. Innan jag blev sjuk var det här nått ja knappt ens märkte att jag gjorde, det gick snabbt och smidigt, men med det hjärnmos jag har nu får jag kolla och dunbbelkolla och trippelkolla för att det ska bli rätt, så det tar tid…

Ha en bra kväll så ses vi i morgon!

 

20 thoughts on “Jag gillar och ibland skulle jag vilja…

  1. Solen älskar jag men inte snön även om den är fin att se på bild. Vacker bild du visar
    hoppas det löste sig med räkningarna, du är inte ensam om att få dubbelkolla.
    ha en bra kväll
    Kram Meta

  2. Vit snö som gnistrar i solen är magisk, men här i Göteborg händer det rätt sällan att det blir så, snarare brunsvart saltig slask som pajar skorna. Föredrar alltså vinter utan minusgrader 🙂

  3. Snö och sol är verkligen en oslagbar kombination. Pratade i telefon förut med en kompis, vi drömde om knarr under fötterna, värmerök från munnen i kylan, knallblå himmel, sol och spolade skridskobanor… Här nere får vi nog vänta ett tag till.

  4. Usch, betala räkningar är inte kul men snö är mysigt däremot. I varje fall sån riktig snö som på din bild. Sån där fjantig stads-snö, nja, det gillar jag inte. Gissar att Malmö inte kommer bjuda på mer än stads-snö heller… har ju inte ens tagit fram vinterjackan än! (Även om den höstjacka jag har kanske kan räknas som vinterjacka för den som hellre är snygg än varm, inte jag med andra ord)

    Kramar

  5. Ja, tänk vad skönt att slippa betala räkningar!
    Men – det är skönt att man KAN, när man nu ändå får dem 😉
    Snö och sol? Ja- vad som helst förutom grågrågrå!

  6. Det kommer säkert snö, ska du se..Det värsta tycker jag, när det inte finns snö, är att det blir så mörkt ute på kvällarna!!! När det fanns snö, lyste det upp..!!!

  7. Jag har bytt webbadress förresten. Inga konstigheter. Men kände att Hannas Tankar inte riktigt talade till mig så har bytt till Pussythoughts istället. Ville bara informera 🙂

    Kramar

Kommentera

