Barn / Feminism / Frejigt / Politik

Hepp! Dagens måltidstips!

”Hepp! Dagens måltidstips!” är rubriken för dagen från Onekligen.

Ja, dagens måltidstips för mig blir antingen ost och kex, eller kanske en bytta Ben & Jerrys Peanut buttercups… För jag hinner inte laga någon mat och knappt lämna datorn för att äta! I dag hade vi medlemsmöte i den lokala medlemsgruppen för Feministiskt Initiativ. Gruppen har vucit med 1500% på ett år, så det var dags att ta nästa steg, bli en regelrätt lokalavdelning med styrelse och allt. Så först hade vi medlemsmöte för att fatta beslut om att bli lokalavdelning och efter det välja styrelse. Jag valdes in i styrelsen som vice ordförande, det känns otroligt spännande. Min dotter, på bara 14 år, har visat sig så duktig i kampanjarbetet att hon föreslogs och valdes till första suppleant, jag är stolt över henne. Sen hade vi konstituerande styrelsemöte för att fördela arbetsuppgifterna. Jag var sekreterare på båda, vilket innebär att jag nu har två protokoll att renskriva, så vi ses i morgon sötnosar!

Och, appropå gårdagens inlägg, några av er kommenterade som om ni uppfattat inläggets andemening som att jag inte tyckte kyrkan gjorde ett bra arbete. Jag tycker Svenska Kyrkan gör ett fantastiskt arbete, bara för att jag inte längre är medlem och ateist betyder inte det att jag inte kan uppskatta det de gör. Jag är inte troende, och för mig är det grundförutsättningen för att vara medlem i en religiös organisation, så jag tog konsekvenserna av mina egna åsikter och lämnade Svenska Kyrkan för många år sedan. Det innebär inte att jag inte kan uppskatta det kyrkan gör, och jag tycker det är bra mycket bättre om Kyrkan driver asylboende än att till exempel Bert Karlsson gör det…

15 thoughts on “Hepp! Dagens måltidstips!

  1. Som jag sa, för mig är det tvärt om, att jag inte tror är anledningen att jag är med. Annars hade jag försökt fixa direktkontakt. Nej jag missförstod inte vad du skrev igår, men jag kanske var lite otydlig själv.

  2. Grattis till Dig & dotter, Lycka till.

    Ang kyrkan håller jag delvis med att de gör ett gott arbete, jag tycker väl att de där fristående typ Filadelfia, EFS osv jobbar på bra mycket bättre.
    Jag/vi är inte troende, men Elin går Onsdax, Filadelfia å det räknar jag som allmänbildning 🙂

  3. Åh! Kul att få arbeta politisk med F! det känns upplyftande att du fått den posten, du känns vettig i dina åsikter! Massa grattis också till både dig och dottern!

    Kramar

  4. Spännande med en så snabb tillväxt av partiet! Och vad intressant att vara aktiv och delaktig i själva styrelsen! Jag tror att det kan vara otroligt stimulerande att vara med och påverka i ett politiskt parti.

Kommentera

