Frejigt

Gilla kulturkick och Kolla! Här är en av mina favoritplatser.

Jag är otroligt trött för tillfället, sov 12 timmar i sträck idag, och är ändå trött. Energin fattas mig verkligen, så nu tänkte jag unna mig en kulturkick och sånt jag gillar för att försöka få lite mer energi!

Onsdagstema den här veckan är alltså kulturkick, och Torsdagstema är att visa nått jag gillar!

 IMGP2436revSånt här ger mig en kulturkick när jag är ute och går. Fina färger som exploderar mot mina hornhinnor, ger härlig kick i det novembergrå!

IMGP2759 Sonen fyllde alltså 16 år i går, och då gillar jag att hans goa vänner gjorde en tårta och kom hit med! Och att dottern tog på sig att duka fint för tårtätningen när mamman inget orkar!

Andras kulturkickar kan du se HÄR!

Vad andra gillar kan du se HÄR!

Onekligens rubrik för dagen är ”Kolla! Här är en av mina favoritplatser.” Just nu, när jag är så trött är det under ett duntäcke, i min hemmabyggda soffa, tillsammans med den här:

IMGP2746

 

Nu ska jag kolla in vad grundskolans läroplan EGENTLIGEN säger om könsroller och skriva ett inlägg för att påminna alla lärare och rektorer att de har ett ansvar att INTE köna i luciatåg. Hoppas jag nu minns läroplanen rätt bara…

15 thoughts on “Gilla kulturkick och Kolla! Här är en av mina favoritplatser.

  1. En färgklick kan verkligen ge en kick när det är grått och trist. Färg betyder så otroligt mycket för välbefinnandet och just nu gillar jag din färgstarka bakgrund och häftiga header. Goa vänner han har sonen din som bakar tårta och smarrig ser den onekligen ut 🙂 Hoppas du piggnar till snart Freja !!

  2. …nämen nu ändrades din header till ett katt-tass !! Läckert 🙂 Vill också ha ny header men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Kanske dax att byta mitt wp-tema till något nytt.

  3. Du sprider då verkligen glada kulturkickar till oss. Jag gillar både färg och tårta (fast är egentligen dålig på båda, för lite färg på kläder och för lite tårta i magen 🙂 Så mycket tristare då att läsa att energin fortfarande fattas dig. En del sjukor är sega och tar tid, hoppas att det snart vänder till det bättre för dig fina Freja!

Kommentera

