Döskallar / Egoboost! / Fotoutmaning / Litteraturnörderi

Människoskapat nöje, pappor i litteraturen och Kolla! Så här ser jag ut idag

Fredagstema är Människoskapat och Tema Fredag är Njuta:

IMGP2724I dag mår jag piss, så det här är det nöje jag, med nöd och näppe, orkat ägna mig åt… Tack och lov för böcker säger jag, de är tillgängliga även för en som har hjärnmos, även om det går l-å-n-g-s-a-m-t att läsa… Det här är novembers att-läsa-hög, de fyra nedersta ingår i olika utmaningar så de ska jag läsa, sen hoppas jag läsa någon av de tre översta oxå, de är tunna så jag tror jag fixar ta mig igenom dem oxå…

Andras människoskapelser kan du se HÄR!

Andras nöjen kan du se HÄR!

Lyrans tematrio den här veckan var en stor utmaning för mig:

”Berätta om tre böcker som handlar om pappor!”

Jag minns ju aldrig böcker som jag läst… Så nu får jag försöka minnas böcker där det funnits pappor med…

1. Fröken Smillas känsla för snö av Peter Hoeg. Smillas pappa är en på en gång krävande och oengagerad pappa, jag förstår att hon inte är så förtjust i honom…

2. Världens bästa pappa? av Ylva Elvin-Nowak. Spännande rapport från forskning om pappor och papparollen. om pappor som vill men som ändå inte tar för sig, utan lämnar mammorna med ansvaret.

3. Mandelkärnan av Inger Alfvén. En bok som i mycket bygger på huvudkaraktärens relation till sin pappa, ytterligare en pappa som inte är så hemma i sin papparoll.

Inte så trevliga pappor i mina böcker, kolla HÄR för att se om andra hittat bättre pappaböcker!

Onekligens rubrik för dagen är alltså ”Kolla! Så här ser jag ut idag”. Selfies är inte min grej som ni vet, så jag tar en ställföreträdande bild. Tredje dagens mens, en förkylning som aldrig ger med sig och en utmattningsdepression som just nu är värre än på ganska länge. Den här dagen har INTE varit bra, så det här symboliserar hur jag ser ut. Kanske inte utåt, men inne i mig…IMGP2727

I dag behöver jag all pepp jag kan få, så säg gärna något du tycker jag är bra på, det behöver jag höra en disktrasedag som den här!

 

 

 

29 thoughts on “Människoskapat nöje, pappor i litteraturen och Kolla! Så här ser jag ut idag

  1. Du behöver en disktrasa med ett stort leende på 😀 Tur att det finns böcker. Själv blev jag sur när bokhandeln hade klappat igen för gott så några register till min släktforskning som jag skulle börja röja i blev intet av. Så blir det ibland och kanske är det tur för då uppskattar vi de andra bra dagarna desto mera. Krya på dig.

  2. Även disktrasor har ett syfte och vi skulle inte klara oss utan dem 😉 Och snygga kan de vara också! Men … Livet som disktrasa är väl inte att rekommendera!
    Hoppas morgondagen ger dig insikten och orken att förstå hur bra och uppskattad du är! *gör en liten pompomdans och sjunger* Freja! Freja! Frejaaaaa!

  3. Jag har inte öppnat en bok på många många år (förutom kurslitteratur), önskar jag kunde komma tillbaka till den där sköna känslan av att öppna en bok..

    Tycker du är väldigt kreativ och bra på allt pysslande tex 🙂 och så tar du fina bilder! Gillar din blogg! 🙂

  4. Du är bra på att stå för den du är och dina åsikter. En väldigt bra egenskap. Du är bra på att sy och skapa. Du är bra på att blogga. Du är (tror och hoppas jag) bra på att vila och återhämta dig när du mår dåligt. Du är bra helt enkelt! Kram

  5. Du är fantastiskt bra på att stimulera dina barns kreativitet!! Och det vet jag är lika viktigt för dig som för mig. Må bättre snart 🙂

  6. Du är jättebra på att lämna fina kommentarer på min blogg. Jag blir alltid glad över just de orden.
    Snygg disktrasa, men synd att du inte är pigg i dag. I morgon vänder det kanske. 🙂 Kram!

  7. Du är en kreativ människa och bara det gör att du är bra på väldigt mycket. Lyssna på hjärnan. Vill den vila, får du vila!
    Läsarna i Broken Wheel…. tyckte jag om.

  8. Hoppas du mår bättre snart igen, det är jobbigt att inget funkar! Hoppas också att du gillar läsarna i Broken Wheels, jag tyckte den var skönt mysig:) som någon skrev ovan tycker även jag att du är bra på att sätta ditt spår när du kikar in på våra bloggar, det uppskattas oerhört. Jag är värdelös på det och skäms lite över det!

  9. Usch vad trist att du mår sämre än vanligt! Jag vill bara berätta att jag älskar dina berättelser om dina katter! De gör mig glada och jag bryr mig verkligen om dina katter! Du är en fantastisk skrivare (vilket uppenbarligen jag inte är då jag inte kom på ett bättre ord) och sånt beundrar jag massor! 🙂

    Ha nu en så skön helg du har möjlighet att ha så hörs vi snart igen…om inte annat så på insta! 🙂

  10. Du är ju duktig på det mesta att ta hand om barn , djuren vilka katter har det som dina??? att vara kreativ, super på att formulera dig på ett proffsigt sätt !! att du har sådana super kids som du är mamma till att fixa en fin trädgård …ja så i all enkelhet

    FREJA ÄR FANTASTISK!!!!!!

    ha en skön lördag kramen

  11. Du är bra på att bry dig om andra och skriva snälla kommentarer i andras bloggar. Du är även bra på att skriva inspirerande inlägg! Mer än en gång har du taggat mig att leta boktitlar och hitta olika teman. Du ger också roliga förslag på andra bloggar. Och så tar du vackra foton!

  12. Den enda boken jag kan komma på som handlar om pappor är Daddy longlegs, som jag läste för många år sedan på originalspråket!

    Jag känner dig ju inte i verkligheten, men jag är avundsjuk på att du är en jäkel på att sy och att det dessutom blir snyggt! 🙂

  13. Blogga tycker jag du är jättebra pà och att du orkar blogga även när du màr sà här dàligt tycker jag är jätteduktigt. Sedan är du bra pà en massa annat det ser vi ju pà bloggen, som att sy, fota, skriva… listan kan bli hur làng som helst! Hoppas att du snart ska mà bättre! Kram

  14. Usch är det en sådan dag, jag hade besvärliga menstruationer innan men satte in spiral så nu mår jag bättre. Peppet får bli att du har en trevlig blogg som jag gärna besöker.

  15. Inte kul med neråtdagar, men de måste väl tyvärr finnas de med. Bra att du har böcker att fokusera på, själv har jag inte haft ro till att läsa på ca 1,5 år.

  16. Du är superb på att formulera ord i din blogg och i kommentarer hos andra. Jag är så imponerad av att du fixar att blogga när du mår så dåligt!
    Du är superb på att tänka annorlunda när det gäller inredning. Göra sådant som caffelatteinredarna inte ens skulle kunna drömma om.
    Du är superb på att sy och skapa med tyger. Fixa utklädningar som är strået vassare än de flestas.
    Du är superb på att mangla sönder SD. Din ilska kan förflytta berg!
    Du är superb på att finna bilder till utmaningar. Gillar att du utnyttjar familjen när orken inte räcker till.

Kommentera

