Feminism / Fotoutmaning / Katter / TV

Början och slutet av TV-listan

Tisdag och då är det Tisdagstema som i dag vill att vi visar Början!

Imported from PixboxDet här var början på en hittills 18 år lång kärlek. Min fina burmahane när vi besökte honom och hans tre bröder hos uppfödaren. Lika söt nu som då…

IMGP9756Det här är början på tillverkning av #regeringsarmband som jag och dottern varit och shoppat på oss i dag. Armbanden består av pärlor i färgerna grönt, rött och rosa för att visa att det är S, V, MP och F! som ska ta regeringsmakten efter valet. Nu ska jag börja skapa armband och ta med till vårt partytält/valstuga på lördag, och sen ska vi även sitta i tältet och pyssla, det ska bli kul!

Vad andra börjar med kan du se HÄR!

Dags för de sista frågorna på TV-listan!

18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om?
Jag gillar ofta udda serier, men jag tycker inte någon av dem är konstiga. Det finns de som tycker Twin Peaks är konstig, men jag tyckte den var kanonbra. Sen gillar jag Nurse Jackie, Red Dwarf och Community, och alla de har jag hört andra tycka vara konstiga. Om jag ska ta en ny serie så älskar jag Full Patte som gick på SVTflow, jag tror avsnitten går att titta på fortfarande. Inte heller konstig enligt mig, men smaken är olika…

19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på?
Jag älskar Community, Absoutley Fabulous, The office (både brittiska och amerikanska), Red Dwarf, My name is Earl, The Big Bang Theory, Seinfeldt, That 70’s show och Tredje klotet från solen och många fler, men Top Gear är nog det jag skrattar högst och hjärtligast åt. Ett bilprogram som gjort för mig. Udda utmaningar, galna lösningar, husvagnar som alltid brinner upp. Jag väljer att blunda grabbigheten och den sexism som dyker upp ibland, för det är så skönt att få skratta ända från magen åt dem…

20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest?
Arkiv X. Den serien har en alldeles särskild plats i mitt hjärta, men vissa avsnitt kan jag fortfarande inte tänka på utan att få mardrömmar…

26 thoughts on “Början och slutet av TV-listan

  1. Så söt din burma var redan som liten! Djurungar är ofta väldigt gulliga precis som din katt på bilden!
    Ha det så trevligt med pysslandet!

  2. Hur söt är han inte din lilla skatt ♥ Förstår till fullo er 18-åriga långa kärlek ♥ Kan säga att jag själv röstat för regeringsskifte 😉 kram

  3. Politiskt står vi väldigt långt ifrån varandra kan jag säga, men idén är strålande att dela ut (antar jag) armband till förbipasserande. Några röstar lär ni nog kanske kamma hem på det – ett annorlunda grepp.
    Twin Peaks älskade jag och Absolutely Fabulous är så himla bra!

    Vad gäller tv är du och jag åtminstone ganska så överens – förutom EM och VM i fotboll då;-)

  4. Åh, jag hade en blå burma en gång! En underbar, egensinnig katt som älskade mina hundar så mycket att hon följde med på långa skogspromenader!

  5. Men titta vilken ljuvlig liten bebis!!! Och du har så rätt! Han är minst lika söt nu! OM jag ska vara riktigt ärlig så var Tufsen inte alls söt som tonåring. Alltså, jag tyckte det DÅ! men när jag tittar tillbaka på bilder så var hon väldigt konstig haha….Fast i och för sig, jag tyckte nog lite det då också för hon har varit svår i pälsen i början! Men hon är en sån kisse (liksom birman är som ras) att de blir vackrare ju äldre de blir!
    Anton är så bedårande söt på denna bild men som sagt, han är minst lika söt idag….18 år senare! Galet vad en liten kisse kan betyda mycket!

    Förresten, har du sett Suits? Jag älskar den serien och det vore roligt att höra din åsikt! 🙂

    • Jag gillar Suits, gillar att kvinnorna får liknande roller som män, gillar kläderna, gillar intrigenandet! Sååå mycket bättre än den lite liknande serien Mad Men…

  6. Men jösses vad gullig! Jodå, fortfarande gullig, men det är allt nåt speciellt med kattungar 🙂

    Twin Peaks… Den serien var för otäck för mig. Klarar inte riktigt av sånt.

  7. Sööt kisse ❤

    Tredje klotet från solen och Arkiv X återfinns på min favvolista 🙂

    Klart som korvspad att det blir regeringsskifte i höst och Du har rätt vilka som bör styra.

  8. Fantastiskt att få följa ett husdjur från början och så länge. Våra katter har inte uppnått så hög ålder, tyvärr har sjukdom och hårda bilar kommit ivägen. Nu har jag två 3-åringar som jag hoppas få behålla länge, länge

  9. Ping: Gilla Årskrönika 2014 del 2 | Freja funderar

Kommentera

