Fotoutmaning / Katter / Litteraturnörderi / Trädgård

På rad och bokcirkelenkät

Den här veckan har Fototriss temat ”På rad”:

IMGP9740 IMGP9742 IMGP9750Andras bilder på rad hittar du HÄR!

Kulturkollo hittade jag den här enkäten!

1. Är du med i en bokcirkel? Varför? Varför inte? (om du är med i en bokcirkel får du gärna berätta lite om den!)
Ja, jag är med i Bloggdala bokcirkel, en helt webbaserad bokcirkel som leds av Asta. Vi väljer i tur och ordning en bok som vi läser under en månad för att på ett givet datum lägga ut varsin recension på respektive blogg och sedan gå in och kommentera hos varandra. Bloggdala är ett supermysigt imaginärt ställer, där vi bor i varsin stuga och samlas på torget för att prata om den senaste boken. All kontakt mellan oss sker på blogg och facebook, av de sex andra medlemmarna i cirkeln har jag träffat en IRL, vid ett tillfälle.

2. Har du diskuterat böcker med andra utan att vara med i en regelrätt bokcirkel?
Nej, nästan aldrig, förutom när vi diskuterade Buthler och Öhrlund på mitt förra jobb och flera hade roligt åt att jag var så engagerad över det idiotiska att de slösar bort sin uppenbara skrivartalang på att skapa så extremt stereotypiska, sexistiska och homofoba karaktärer.

3. Vilken är den bästa boken du cirklat om?
Örfilen, för att den var så fylld av saker att diskutera och Liten handbok i konsten att bli lesbisk, för att det var ett så intressant koncept.

4. Vilken bok var inte alls bra att cirkla om?
Alla böcker vi läst, oavsett vad jag tyckt om dem, har varit bra att cirkla om, för i vår cirkel tycker vi väldigt olika. Jag älskar deckare och thrillers, men den sortens böcker läser vi inte alls i bokcirkeln, så oftast är det jag som inte tycker om böckerna. Det är kul att tycka olika!

5. Bästa tilltugget till boksamtal?
Jag drömmer om små gurksmörgådar med avskurna kanter, scones med hemgjord marmelad och maffiga muffins…

6. Och bästa drycken?
Te, förstås, helst Lapsang Souchong.

7. Vilken bok skulle du vilja bokcirkla om på Kulturkollo?
Gärna en deckare eller thriller, för det gör vi som sagt inte i Bloggdala… Bara inte en av Buthler och Öhlund, hellre någon av Karin Fossum eller Arne Dahl.

Vad andra svarat kan du hitta HÄR!

34 thoughts on “På rad och bokcirkelenkät

  1. Fastnar faktiskt först och främst på din nya header – eller ja, den verkar ju byta ut sig själv;-) Tatueringen är faktiskt riktigt häftig – å den har inte ens rört sig än… under min kommentar alltså. Men den kanske byter till nå’t annat när jag slutat skriva;-)

  2. Visst blir det en roligare diskussion ifall de som är med och diskuterar har olika åsikter. Kul med bokcirklar också! Själv är jag ännu inte med i någon, men det kommer väl det också!

    Dina katter är lika fina som vanligt också 🙂

    Kram

  3. Lapsang souchong. Inte många som uppskattar den drycken (?) men den är ju perfekt när kylan kommer smygande över nejden. Och små gurksnittar à miss Marple. Oh, la la, så mulligt!

  4. Det er ryddig med ting som står på rad; godt å hvile blikket på. Men katter på rad; tror ikke du kunne hvile blikket så lenge på dem!?

Kommentera

