Barn / Fotoutmaning / Katter

Favoriter!

I dag har här skapats hela dagen, barn och man håller fortfarande på, men jag har ingen mer ork. Så här kommer ett inlägg med Onsdagstemas utmaning: Favorittema!

Mitt största favorittema är mina katter!

IMGP8825 IMGP8834 IMGP9457Just de här veckorna har det oxå varit framstegen med dräkterna! Min är i princip klar, den ska pressas en sista gång och jag hoppas att det jag ska göra smycken av hinner komma innan vi åker, men annars har jag reservsmycken. Mannen och dottern håller på att skapa den ganska avancerade sele som hör till hennes dräkt, och jag har precis gjort de tre märken som ska sitta på jackan, dottern syr fast dem på rätt ställen själv. Sonens har minst kvar att göra. Hans trollformelbok ska målas en sista gång, och staven, som han har på bilden nedan, ska oxå få mer färg. Det vi oroat oss för mest, skorna, är nu klara och sonen är helt nöjd med dem, skönt!

IMGP9462Fler favoritteman kan du se HÄR!

27 thoughts on “Favoriter!

  1. Helt fantastiskt! Ja, jag har ju sagt det förut – men f*n så duktiga ni är!
    OM jag ska vara ärligt, vilket jag alltid är så gillar jag sonens outfit bäst! Så himla läckert! Du kommer klart tvåa och jag väntar med att yttra mig om dotterns outfit tills den är klar.

    PS. Kolla inte väderprognosen för lördag. SMHI har ju nästan alltid fel. Å den härgången hoppas jag verkligen att de har totalt FEL!!! DS

  2. Misstänkte nästan att dina katter skulle komma med här 😉 Med all rätt då de är så otroligt fina !!
    Är väldigt imponerad av er förmåga att skapa !! Vilken otrolig kreativitet !! Sonens dräkt är hur bra som helst. Ska bli kul att se när alla är färdiga.

  3. Och jag kommer osökt att tänka på när Mellangrabben skulle vara ekorre. Jag vände uppåner på en brun kjol och sydde ihop den över axlarna. Fixade en gigantisk svans med ståltråd och ful fuskpäls.
    Flera mil från det du åstadkommer …

  4. Dräkten och hela utstyrseln är verkligen fin! Självklart ska katterna vara med när det är favorittema! Husdjur är ju bland det bästa man har, min vovve är såklart mitt favorittema.=)

Kommentera

