Barn / Fotoutmaning / TV

Ljudlig sömnad och TV-lista…

Jag tog bloggledigt i går, för min dag var mer än fylld av aktiviteter ändå. Sömnad och konstruktion hela dagen (eller, i alla fall från 1400 när min hjärna behagade vakna…) och sen aktivistmöte på kvällen. När jag var hemma sen så bara däckade jag i soffan…

Tisdagstema vill att vi visar bilder på ljud och här är min lösning:

Att sitta i en källare och pyssla kan ju upplevas som en ganska tyst sysselsättning. Men här står en avfuktare och brummar…

IMGP9338Tvättmaskinen snurrar, spolar och väsnas…

IMGP9341Torktumlaren bidrar med sin tonart i surrandet och brummandet…IMGP9342Emellanåt låter även symaskinen i en något högre tonart…IMGP9345Och i bakgrunden står golvfläkten och väsnas i sina försök att torka sonens papier-machéarbete på den blivande trollformelboken, samt de skor vi håller på att omforma… IMGP9350Lägg till det en stycken pratglad katt, en katt som spinner högt och ljudligt, två barn som sjunger, pratar och frågar och en mamma som är ljudöverkänslig, så förstår ni kanske det kaos som är där nere i pysselrummet…

Vad andra visar för ljud kan du se HÄR!

Det är ändå ett kaos jag kan stå ut med, även om det tär mycket på den lilla ork jag har, men det är så kul att ha ett utrymme hemma att kunna sitta med barnen och kreera dräkter till oss. Så här långt har vi nått nu:

IMGP9411 revJag är sjukt nöjd med klänningen som jag skapat med hjälp av en spetsbody från Gina Tricot (köpt på rea) och svart stretchtyg, samt lite svart spetstyg som jag hade liggande hemma. Inget mönster, jag har bara nålat och sytt! Morticia må ha gått upp en del i vikt sen vi såg henne senast, men hon är fortfarande lika cool…

Dotterns dräkt ska ha några dekaler på jackan, och några remmar runt ben och kropp, det har vi under kontroll. Min dräkt ska få lite spetsdetaljer på armarna och läggas upp, sen ska jag göra smycken och pimpa ett svart paraply att ha om det regnar. Sonen ska göra klart sin trollstav och trollformelbok och sen ska vi räkna ut hur vi får till hans skor… Vi kommer att hinna och idag blev det klart att min bästa vän H, barnens gudfar, kan följa med oss i stället för mannen, så då har vi någon som kan fotografera oss på plats!

Här kommer fortsättningen på TV-listan:

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till?
Friends/Vänner, eftersom dotter brukar lyssna på den låten och då fastnar den i mitt huvud… ”I’ll beee theeere for You!”

8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på?
Nix, det kan jag inte. jag tror inte det finns någon serie som passar för alla, men för dig som gillar det mer utflippade kan jag rekommendera Community, den är superkul, vad som helst kan hända. Många avsnitt är oxå en form av pastischer på kända filmer, som Star Wars, Spagettivästerns, zombiefilmer och Gudfadern till exempel, och det tycker jag är extra kul!

 

29 thoughts on “Ljudlig sömnad och TV-lista…

  1. Det är väldigt många ljud i ett hem men som väl är vänjer man sig vid en del av dem annars blev man väl smått galen!Men det är klart att ljudnivån blir hög om alla maskiner och apparater är igång samtidigt!
    Det fixar sig visst med din klänning! Den ser riktigt häftig ut och kommer att bli jättebra!
    Vila dig lite ibland så att du inte går i däck, då får du ingen användning av klänningen!
    Ha det så bra du kan!

  2. Du är helt fantastisk! Din klänning är otroligt vacker, vilket jobb! Du skulle kunna jobba som sömmerska! Hoppas verkligen att det inte regnar på lördag, skulle vara himla synd om du förstörde ”svansen” på den fantastiska klänningen.

    Har nog glömt vilka figurer sonen och dottern föreställer. Men bakifrån ser dotterns utstyrsel ut som vanliga MC-kläder;-)

  3. Vad duktig du är då ser ju helt coolt ut Lycka till Undrar om jag skulle orka med alla de ljuden på en gång…..
    Ha en finn fin dag
    Kram Meta

  4. Lydløst er det ikke 🙂
    men du verden så fine drakter det blir, da tåler man i alle fall lydene fra symaskinen (i tillegg til alle de vante)
    Klem 🙂

  5. Härligt med ett pysselrum även om det är fullt med olika ljud! Det är ju i alla fall ljud som betyder att saker blir gjorda.=) Återigen, snyggt jobbat med sömnaden, det är imponerande!

  6. Att finna kompakt tystnad i dagens läge e nog svårt, men som ngn skrev, det är ljud man inte hör efter ett tag i ett hem.
    ha de Fia

  7. Jag är nog också en ljudöverkänslig mamma.
    Vissa dagar tycker jag att jag inte gör något annat än att stänga av Tv’n som ingen tittar på, en data som brummar och sedan finns ju de ljud man inte kan stänga av lika lätt som helt enkelt får stå ut med i sitt hem.

    Ha en fin dag!

  8. Med för mycket ljud & intryck blir hjärnan trött, vilket även påverkar kroppen fick jag lära mig igår.

    Fina dräkter.

    Rekommenderar verkligen att Du testar Osteopat.

  9. Är man kreativ får det faktiskt låta lite 🙂
    Hej, skickar med det här meddelandet ifall några undrar vart jag tagit vägen.
    Så här ligger det till, när jag kom hem från London förberedde jag ett inlägg till Marits helgbild.
    Plötsligt dök det upp en stor röd blaffa på skärmen och jag felrapporterade. Då stängde WordPress ned mig och anklagade mig för att sprida spam.
    Allt jag skrivit under flera år var bara borta, efter några riktigt arga mail fick jag dom tillslut att tillfälligt öppna upp bloggen igen.
    För 129 dollar flyttade dom hela rasket åt mig till en egen domän. Jag har inte länkat upp från min gamla blogg eftersom det här var en tillfällig lösning och den kommer att försvinna, men nu verkar dom glömt att dom skulle släcka ned den igen i Måndags ,så ligger den kvar i helgen lägger jag in en länk.
    Anledningen till att jag legat lågt på nätet är att förra veckan gick all tid åt att rädda min gamla blogg sen den här veckan har jag varit utslagen i en halsinfektion. Sen ville jag inte gå ut med något innan jag visste att det skulle fungera.
    Min nya blogg ligger på addressen kajsalisa.com ser exakt likadan ut, innehåller exakt samma material, sen blir det precis samma svammel och konstiga bilder som tidigare. Startar upp och börjar skriva där i helgen med fototriss och helgbild så folk hittar in där.

  10. Det är egentligen inte förrän det blir strömavbrott som man förstår hur mycket s om faktiskt låter när vi tror att det är tyst. Ibland funderar jag på om det verkligen är så underligt att vi blir trötta i huvudet – det låter ju hela tiden!
    Ni kommer ju bli snyggast på plats 🙂 Snyggt jobbat!

  11. Finns många ljud i ett hem på samma gång 🙂 Ursnygga dräkter, jag är pysslig av mig men att sy det är tyvärr inte min grej även om jag önskar att det var det 🙂

  12. Vad bra du tolkade temat och finfina kostymer! Hoppas nu att paraden blir en häftig upplevelse!

    Freja: jag kommer att fortsätta läsa din blogg, men inte alltid kommentera den, för ibland hittar folk mig även här, hos mina vänner och skriver meddelande till mig på min blogg. Och det är inte alltid meddelanden jag vill läsa.. Suck. Men efter valet återkommer jag!! Hoppas att du har en fin helg!

    Kram

Kommentera

