Barn / Bokrecension / Egoboost! / Fotoutmaning / Spänningsutmaning / Trädgård

Gilla Innan jag somnar

Torsdagar är härliga för då har jag möjlighet att frossa i det jag gillar just nu, tack vare Torsdagstema!

Och i dag gillar jag mitt och dotterns humleprojekt! I går gjorde vi en restaurang, men vad är det vi gör här?

IMGP7582 IMGP7586Jo, vi måste ju se till att ingen klampar in och trampar på humlornas bo, så här ska det upp staket!IMGP7674Och till vår stora glädje är vår restaurang redan välbesökt!

IMGP7672 IMGP7627 IMGP7676 IMGP7678Vad andra gillar i dag kan du se HÄR!

Dags att recensera juli månads val i spänningsutmaningen inne hos Mias bokhörna:

Innan jag somnar av S J Watson

Innan jag somnarDen här boken beskrivs som en thriller och en sådan är det oxå, verkligen. En sådan bok där du tvivlar på allt och alla. Vad är sant och vad är lögn. Vem kan jag lita på när jag inte ens kan lita på mig själv?  Christine vaknar varje morgon utan att minnas något. Inte vem hon är, vem hon lever med, var hon bor. INGET! Och sen ägnar hon sin dag till att pussla ihop sitt liv något så när, tills hon somnar. I sömnen försvinner alla minnen så nästa morgon får hon börja om från början igen… Som ett Sisyfosarbete!

Den här boken består till största del av en dagbok hon börjar skriva i, och som hon varje dag måste få en påminnelse om att hon har, så hon kommer ihåg att skriva i den. Sen behöver hon förstås även läsa den varje dag, för att minnas vad som hänt tidigare dagar… Mer och mer text att komma igenom varje dag och fler och fler frågetecken om sitt eget liv som ska försöka redas ut…

En fantastisk idé och författaren lyckas både genomföra den på ett logiskt sätt och knyta ihop den på slutet. Dessutom har slutet en som jag tycker spännande twist, sånt som jag gillar.

Det finns några få logiska luckor, men annars är den här precis det den utlovas vara, en thriller som i alla fall höll mig fången hela vägen till slutet!

Så här påverkade den här boken de utmaningar jag genomför:

Hyllvärmare, nej.
Boktolva, nej.
Spänningsutmaningen, ja, juli månads bok avklarad.
Kaosutmaningen, nej.
Bloggdala Bokcirkel, nej.

Nästa bok jag tänker läsa i spänningsutmaningen är den sista Dean Koontz som står i min hylla: Falskt minne

Och så här blev resultatet av juli månads bokläsande:

Lästa böcker i Juli: 14

Lästa böcker i år: 78

Lästa hyllvärmare i Juli: 12

Lästa hyllvärmare i år: 46, just nu betydligt mer än hälften, det känns skönt!

Avklarat i år av Boktolvan: 8 av 12

Avklarat i år på Kaosutmaningen: 29 av 40. Målet är egentligen redan nått, eftersom det är att klara av 20. Men jag fortsätter året ut. gissar att det är Nobelpristagare och Augustprisvinnare som kommer att bli svårast.

Jag är supernöjd, jag ligger bra till i alla mina utmaningar, äntligen fixar jag att läsa igen, det är härligt!

 

31 thoughts on “Gilla Innan jag somnar

  1. Så otroligt fint gjort. Humlorna kommer nog att uppskatta denna fina restaurang. Vad gjorde ni staketet av? Bambustavar ser jag, men vad är det vita delarna gjorda av.
    Ni är otroligt handy – hela familjen verkar det som:-)

  2. Vilka mysiga husdjur ni har fått =) Snyggt staket och härliga bilder på humlor och humlerestaurangerna. Tycker ni är så gulliga med er omtanke om humlorna =) kram,

  3. Så omtänksamma Ni är, både resturang och staket 🙂

    Förr innan jag blev sjuk läste jag minst en bok i veckan, ofta två, tre och nu blir det nästan inte en bok i månaden, saknar att kunna läsa.

  4. Meeeeeeen – ännu mera goda nyheter!!!!! Vad härligt att du ligger så bra till och att du ånyo orkar läsa!!! Hurra!!! Och vad trevligt med restaurangbesökare ;)))

    Kram

  5. Ping: Människoskapat höstgodis, verbtitel och sommarsummering | Freja funderar

  6. Ping: Hepp! Dagens boktips är inte En gudabenådad bullshitter… | Freja funderar

  7. Ping: Gilla, årets bästa böcker och återblick på julen. | Freja funderar

  8. Ping: Mina bokår 2014 och 2015! | Freja funderar

  9. Ping: Gilla Årskrönika 2014 del 2 | Freja funderar

Kommentera

