Barn / Bloggtips / Egoboost! / Litteraturnörderi / Resor

Måndagsglädje (!) och frågor med bokliga svar

Men tänk, jag känner att jag kan ha en gladmåndag igen! Det var länge sedan, jag har inte orkat, och egentligen orkar jag inte nu heller, eftersom det här förbaskade vädret gör mig utslagen… Men det är vädret, inte min depression som slår ut mig, och det i sig är ju nått att vara glad för!

Annars är jag glad för att vi nu bokat hotell och resa för att åka till Stockholm och vara med i Science Fiction Bokhandelns dräktparad! Så om ni råkar vara i trakterna av Kungsträdgården – Stortorget mellan klockan 11 och 12 lördagen den 23 augusti så får ni hålla ögonen öppna efter en (något fyllig) Morticia Addams, Gomez Addams, Levi  från ”Attac of Titan” och en wizard från ”Magicka”. I dag har vi handlat tyg, så nu ska här sys, och jag känner mig faktiskt pepp för det, det känns bra! Det kommer kanske bilder så småningom…

Sen är både jag och dottern glada över att Die Überlinns dotter, fröken Trubbel, skickat sin coola Batmanbikini till min fröken Trubbel!

IMGP7463Den fantastiska bloggvärlden gör mig glad om och om igen! Vi såg en bild med fröken Trubbel när hon hade bikinin och både jag och dottern tyckte den var cool och skrev det. Så fröken Trubbel bestämde sig för att skicka den till oss! Och nu är den här och dottern vill bara bada hela tiden!

Undrar om det funkar att säga till ägaren av den här bilen att den är cool, tror ni jag får den då?

IMGP7160

Inne hos både  C.R.M. Nilsson och Kattugglan hittade jag den här utmaningen där svaren på frågorna ska vara en boktitel… Jag går ner i min bibliograf och kollar på mina egna böcker…

Är du man eller kvinna? det var en gång en liten flicka (Ed McBain, i serien om Matthew Hope)

Beskriv dig själv: Rövarbruden (Margaret Atwood, recenserade den HÄR!)

Hur mår du? Nödvändig galenskap (Jenn Crowell)

Beskriv stället du bor på: Nästan Paradiset (Susan Isaacs)

Vart skulle du vilja resa? The Restaurant at the end of the universe (Douglas Addams, ingår i trilogin Liftarens guide till galaxen)

Beskriv din bästa vän: Fiffighetsfantomen (Ett av seriealbumen om Gaston, av Franquin)

Vilken är din favoritfärg? Kvinna i grönt (Arnaldur Indridason)

Hurdant väder är det just nu? Solstorm (Åsa Larsson)

Vilken är din favoritårstid? Vinterpaviljongen (Judith Lennox)

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Ett opassande jobb för en kvinna (P.D. James, som faktiskt blev en TV-serie!)

Vad betyder livet för dig? Fördjupade studier i katastroffysik (Marisha Pessl, recension HÄR!)

Hurdant är ditt parförhållande? Mamma, pappa, barn (Carin Gerhardsen)

Vad är du rädd för? Blod och död (Jens Ganman, en ganska absurd och bra bok!)

Dagens aforism: Tre kan bevara en hemlighet om två av dem är döda… (Nelson DeMille)

Vilket råd skulle du vilja ge? Fixa ett bättre liv genom att stjäla kontorsmaterial (Scott Adams, som gör serien Dilbert)

Hur skulle du vilja dö? I ett förtrollat skimmer (Judith McNaught)

Ditt motto: Flickan som lekte med elden (Stieg Larsson)

18 thoughts on “Måndagsglädje (!) och frågor med bokliga svar

  1. Hurra för gladmåndag 🙂 för batmanbikini och cool bil 🙂 Klart du ska säga något. Du får nog inte bilen, men äran att göra någon glad .. och det är bättre, för det kostar inte lika mycket i soppa 😉

  2. Så bra med en gladmandag.
    Har savnet de dryppene.

    Bilen tror jeg neppe du får, men det er lov å ønske…
    Ha en vakker kveld 🙂

  3. Bikinin har då helt fel färg – AIK du vet;-) Men gulligt att ni fick den av henne.
    Bilen är så otroligt cool, den delar jag gärna med dig:-)
    Vilket hotell ska ni bo på – ingen fara – jag ska inte stalka er, men påminn mig gärna när den stora dagen är närmare än drygt en månad bort;-)

  4. Låter kul med dräktparaden. Kanske skulle ta mig ner till stockholm för att titta, tar ju trots allt inte ens en timme=)
    Tycker du lyckades få ihop listan riktigt bra, så härligt jobbat =)

  5. Kul ide att svara på frågor med hjälp av boktitel,
    Snällt att Din dotter fick en bikini ‘bara så där’ än finns det vänliga själar,
    Vädret passar mig som fryser typ 100% varje vinter,
    Det sägs det ska bli svalare,

  6. MEEEEN oj vad skönt att du känner att du kan ha gladmåndag igen!!!! Hurra!! Jag blir faktiskt glad på riktigt. Och vilken underbar bikini!! Och resa till Stockholm.. Ja, herre min je (som min mamma skulle sagt) DET var inte illa!

    Kram

Kommentera

