Fotoutmaning / Katter

Fiiiiiin!

Kort inlägg i dag, det är det nog många som tycker är bra, jag har lätt för att bli mångordig… Men i dag kommer min syrra hit, efter att hon lagt en del av sin semester på att vara hos min pappa och röja upp. Jag är imponerad av att hon orkar och oerhört tacksam att det inte förväntas någon insats av mig. Nu kommer hon och är hos oss en dag innan hon åker hem, så vi får väl se om jag hinner in något till er i kväll. Det kan ju tänkas att hon bara vill lägga sig i hängmattan med en bok oxå…

Tisdagstema i dag är: Fin.

Det här är det finaste jag har:

IMGP6927Min abyhane är den vackraste katt jag någonsin levt med. Burman är den goaste, bengalen är den knäppaste (och därmed roligaste) men abyn är vackrast, charmigast, stiligast och fiiiiiiinast! Som alla abysar…

Andras fina bilder kan du se HÄR!

33 thoughts on “Fiiiiiin!

  1. Den ligger där och verkar lite avvvaktande.
    Själv har jag bara haft blandkatter olika bondkatter, så renrasiga katter vet jag inget om.
    Du har säkert rätt i hur de olika kattraserna är.
    Om jag skaffar en ny katt så tror jag det får bli en bengal då. 😉

  2. Jo, inte helt fel med ett kort och koncist inlägg med endast ett tema för en gångs skull;-)
    Ha en fin kväll med din syrra!

  3. För min del hade det inte spelat någon roll vilken katt som poserat för fin, de är alla sååå fina. :)) Det är något speciellt med varje katt, precis som du säger.

  4. Ja han är väldigt fin. Hoppas det var trevligt att träffa systern!

    Ha det så bra och ta det lugnt. Sådana här utbränningar kan man inte skynda på hur ledsen och less man än kan bli på sin kropp. Stor kram!

  5. Jag var på kattutställning en gång… efter det ville jag ha en Burma eller finns det även en Birma?
    Kanske Din syster tar tag i allt Du inte hunnit med och fixar allt till halvårs målet 😉

  6. Så vacker han är!! Jag förstår dig, Abysar är otroligt vackra! Jag älskar dina katter!! De är fantastiska allihop! Visst är det roligt att man har olika relationer till de olika katterna! Det är så olika med varje och varje katt har sin egenskap som är bäst!! Superfint tolkat! 🙂

Kommentera

