Arg tant / Barn / Frejigt / Inredning / Katter / Trädgård

Frejas halvårsrapport

Drygt halva året har passerat, dags att göra en koll på de mål och önskningar jag satte upp för 2014 i januari.

De här målen hade jag och så här har det gått:

  • Göra klart Bibliograf och Pysselrum. Ja, så smått är vi i gång igen, mannen monterar hyllor och barnen ställer in böcker, men utan mig med i arbetslaget tar det tid.

  • Gräsmattan och stenläggningen vid entrén ska bli klar och nu SKA huset målas klart! Vi har anlitat en firma för det första, och mannen har i alla fall inhandlat det som behövs för det andra, så det kan nog hända att vi klarar det här.

  • Lära mig mer om min kamera så jag kan få ut mer av den. Inte än, orken finns inte…

  • Klara av de läsutmaningar jag föresatt mig, för att på så sätt vidga mitt läsande. Jag ligger väldigt bra till med alla utmaningar, det känns bra, något jag orkar! Och lässvackan i maj och juni har släppt (i och med att jag minskade medicinen, så det så, läkaren!)

  • Vad gäller bloggen ska det bli fler filosoferande inlägg, mer arg tant och fler reseberättelser! Arg tant har jag kanske inte nått hela vägen med, men ändå ökat, däremot har det inte blivit ett enda inlägg av vare sig filosoferande eller resa…

  • För mig personligen handlar det om att återfå min ork och energi. Ja, hur ska jag mäta det här målet? Inte tusan räknade jag med att bli sjukskriven, och jag dök helt i ork och energi, men samtidigt så handlar hela mitt liv om att uppnå just det här målet nu…

Sen hade jag några önskningar och så här har det gått med dem:

  • Att vår gamla katt fortfarande får må bra och ha sin hälsa kvar. Ja, lika pigg som någonsin, blir 18 år om drygt en månad. Nu är det dags för hans halvårskontroll hos veterinären, och det är alltid en oro. De brukar upptäcka både det ena och det andra som kräver vårt beslut, jag hoppas det inte är nått sånt i år!

  • Att vi alla i familjen (katterna inkluderas) får hålla oss friska och må bra! Nja, jag är ju sjukskriven i utmattningsdepression, men de övriga mår i alla fall bra!

  • Att barnen fortsätter ha det bra i sin skola och med sina vänner och att sonen kommer in på den gymnasielinje han vill gå! Jodå, det här går bra, sonen kom in på sitt förstahandsval och har en hel hög kompisar, och även om dottern inte har så många kompisar så funkar det bra med dem hon har.

  • Och, självklart, att vi vinner massor av miljoner på Lotto och kan leva det drömliv vi vill ha! Nja, vi har vunnit på Lotto, inte mindre än tre gånger, det här halvåret, men den sammanlagda vinsten är under 300 kronor, så det är ganska långt kvar…

Ja, ja, jag har ju ett halvår kvar på mig att nå målen och uppfylla önskningarna, det har ändå, förhållandevis, börjat rätt bra… Jag vilar ut med katter och trädgård och håller tummarna för det kommande halvåret!

IMGP6852 IMGP6885 IMGP6696IMGP6606 IMGP6684 IMGP6745

18 thoughts on “Frejas halvårsrapport

  1. Tycker att du gjort bra ifrån dig vad gäller både mål och önskningar. Hade du inte gått in i väggen hade du/ni klarat det galant, men som du säger du har ju drygt fem månader på dig.

    PS. Visst, du kan andas ut nu;-) Å jag tycker det är så roligt att du tycker att Glove trofén är ful, jag tyckte den var skithäftig. Så roligt med olika smak faktiskt:-)

  2. Tycker det ser lovande ut! Jag hade ju gjort upp min sommarlista utan att tänka så mycket alls verkade det som!

  3. Hoppas du får ett bra kommande halvår. Det är bra också att även om det är tungt kunna se och uppskatta det som faktiskt är bra, som familjen och katterna. Sådant kan man alltid hämta lite energi ur 🙂

  4. Dottern måste ju inte ha en massa vänner. Dete bättre att ha få som hon vet skulle ställa upp, än flera som lätt skulle kunna vända en ryggen 😮

  5. Hoppas missen klart sin halvårskontroll med glans. Alla katter min familj har blivit bra gamla (20+) så håller tummarna att så är fallet även här!

Kommentera

