Litteraturnörderi

Läget just nu!

Tjoho, jag lyckades få läkaren att förstå att just nu är biverkningarna av medicinen det största problemet för mitt tillfrisknande, så nu ska dosen minskas rejält! Hoppas det ger effekt, för i dag har jag sovit sen jag kom hem från läkaren, trots att jag först sovit hela natten och vilat hela förmiddagen… Det blir inte många timmar kvar på en dag att faktiskt arbeta med rehabiliteringen när det är så, så i dag blir det ett kort inlägg och utan bilder!

Annikas bokbloggsjerka ställer den här veckan frågan:

”Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?”

Här får jag nog svara i två steg, dels hur det är normalt och dels hur det är just nu.

Jag läser alltid bara en bok åt gången, det normala är att när jag är i slutet av en bok så funderar jag på vilken typ av bok jag vill läsa härnäst och vad i den genren jag har hemma. Så när jag läst klart en bok tar jag nästa och fortsätter läsa, ofta samma dag. Ofta läser jag på tjänsteresor och då tar jag med mig tre till fyra böcker som jag läser allt eftersom under resan.

Som det är nu tar varje bok väldigt lång tid att ta sig igenom och mellan varje bok tar jag ett uppehåll, så jag har gott om tid på mig att välja nästa bok jag ska läsa. Jag hoppas att neddragningen i medicinen ska göra att jag får mer ork och energi och komma igång med läsandet igen!

Hur andra gör kan du läsa HÄR!

22 thoughts on “Läget just nu!

  1. Freja – Läkare 1-0 så där i fotbollstider. Bra gjort!

    Å vad gäller bokläsning så är vi helt överens. Fast jag tror att du läser ännu fortare än jag när du är frisk.

  2. Skönt när läkare förstår….. det underlättar…. låter inte bra när du måste sova så mycket

    Tack så mycket 🙂 Är nöjd med fågelbilden,sällan jag får till dem 🙂

  3. Så skönt läkaren lyssnade, nu håller vi tummarna för bättre mående efter medicinneddragning. Jag läser nu två böcker… lär aldrig bli klar med någon pga detta, har Du läst Katerina Janouch serie om barnmorskan Cecilia Lund?

  4. Yaaaaaaayyyyyy – duktiga dig att du fick läkaren att lyssna!!! Hoppas nu att det verkligen ÄR så att det är bra att minska medicinen och att du därmed blir lite bättre! Kramar

Kommentera

