Arg tant / Barn / Fotoutmaning / Frejigt / Katter / Trädgård

Luftig helg

Ohh, en trött helg, med korta energiryck varje dag. I morgon ska jag träffa läkaren och höra vad som går att göra åt tröttheten, skakningarna och darrningarna. Jag tror att det är medicinen, men jag har haft den diskussionen tidigare med läkaren och han visar tydligt att han tror jag säger så bara för att få en anledning att sluta med medicinen…. Typiskt, ingen läkare vill lyssna på en tant. Få se om den arga tanten kan sticka fram imorgon och se till att han lyssnar…

Temat för Fototriss:
”… är I LUFTEN. Hur tolkar du det temat? Är det något föremål högt uppe i luften eller något som ligger i luften, eller är det kanske du själv som är uppe i luften när du tar bilden?”

Hahaha, det här var ju en direkt uppmaning till mig att använda dagens energistund till studsmattan. Kallt, blött, men för tillfället soligt och blått, mellan regn och molnigt. Sonen ställde upp och fotade när jag flyyyyyyyyger! En helt fantastisk känsla, prova om du har chansen och inte gjort det än!

IMGP5849 IMGP5859 IMGP5919

Andras luftbilder kan du se HÄR!

Marit vill veta hur min helg varit:

Vädret har varit minst sagt varierat, men kallt… Katterna vill ut och promenera så jag och dottern tog med abyn och bengalen på en tur…

IMGP5597Abyn är vår smitarkatt, han sticker ut så fort han får chansen och det är ett sjå att få in honom varje gång. Men helgens väder uppskattade han inte. Blött och kallt i gräset och regn i luften. Både tassar och päls blev våta, så för honom blev det en kort promenad, han ville in till värmen igen.IMGP5626Bengalen smiter gärna ut med abyn, men sen gillar hon inte att vara ute utan en människa, så hon stannar vid huset och ropar (ylar) på oss. Ofta är det så vi förstår att de lyckats smita, de är duktiga på att göra det utan att det märks… Nu, med en människa med sig, bekom vädret henne inte det minsta. Hon är rätt förtjust i vatten, och kylan verkade hon inte märka av.IMGP5613Mmmm, gräs är smaskens!IMGP5674Massor av prassel och ljud att smyga på, full uppmärksamhet hela tiden, och så länge hon har sin människa med sig är hon trygg att utforska. Här smyger hon på två skator…IMGP5702Men dottern upptäckte anledningen till att några mindre fåglar förde ett fruktansvärt liv runt oss. I en björk bredvid vår gård satt den här fågelungen. Jag har noll koll på vilken sort det är, men den hade väldigt beskyddande föräldrar i alla fall…IMGP5958När jag i dag studsade på mattan upptäckte vi lite mindre djurliv, två söta små minisniglar! Sonen fick testa mina förstoringslinser och väntade tålmodigt ut att snigeln skulle sticka ut sitt huvud ur skalet…IMGP5961När regnet sen återkom lät vi sniglarna flytta från studsmattan till ett maskrosblad istället, en bättre plats för deras överlevnad.IMGP5814Större delen av helgen har jag dock inte haft energi till nått utan vilat, vilket burman är helt nöjd med. Han går gärna ut tillsammans med oss, om solen skiner och det är varmt. Med sånt här blött och kallt väder tycker han det här är mycket bättre, så han håller mig sällskap och hjälper mig vila. Det gör han just nu oxå…

Andras helg kan du se HÄR!

41 thoughts on “Luftig helg

  1. Så där högt vågade jag aldrig hoppa på studsmattan. Höjdrädd! Så fina katterna är! Ta med dig arga tanten i morgon och lycka till!

  2. Kanonbilder när du flyger upp i luften på studsmattan! Studsmatta är himla bra motion. Jag har kvar min gamla från slutet av 80-talet, en sån där liten du vet. Funkar fortfarande även om den är rostig, har stått ute sista 20 åren.
    Dina katter är så fina! Och bra sällskap när man behöver vila mycket. Stå på dig i morgon hos doktorn. Man måste vara tillräckligt frisk för att orka bråka när man är sjuk. Så mycket byråkrati hela tiden. Lycka till!

  3. Vi två har visst det gemensamt att vi är trötta av oss. Om du läser längre bakåt i min blogg kan du kanske förstå varför jag är trött.

    Jag hade inte ens vågat mej upp på din studsmatta. Så jag får ju säga att du är våglig. Fräcka trissbilder.

    Kiss-en-arna är ju för gulliga.

    Sv: Kul att du försökte dej på lite ordböjningar också. Men skvallra inte för språkrådet är du snäll!

    Kram/Gilla

  4. Läckra bilder från din luftakrobatik!
    Jag skulle precis som din kompis burman
    helst hållit mig inomhus och vilat en helg som denna.
    Så kallt och ruggigt minns jag inte att vi haft en midsommar
    på mycket länge.

  5. Måste säga än en gång till att du är förvånansvärt pigg och otroligt vig. Jag tänker på dina hopp på studsmattan. Kattbilderna är helt suveräna dom också, liksom fotona på sniglarna. De är väl sådana man kan äta eller – sniglarna alltså;-)

    Antidepressiva läkemedel gör att man är trött hela tiden, det är meningen med dem tyvärr. Dessutom går de flesta upp i vikt också. Så strunt i läkaren och sluta med dom. Var dig själv igen!

  6. Underbara bilder, gillar att se dig hoppa på den där studsmattan, jag tror det gör gott för dig också, endorfiner är bra för både kropp och knopp 🙂

  7. Alltså jag gillar verkligen dina studsmattebilder, snacka om spänst! Och katterna, så fina så fina. Härligt för dom att komma ut på promenad.
    Låter inte kul med medicinen, hoppas att nån läkare vill lyssna på dig snart.

  8. Vilka härliga luftbilder, ser verkligen skönt ut att hoppa loss på en studsmatta.
    Stå på dig imorgon, ifall du känner en viss tveksamhet med medicinen.
    Kram

  9. Absolut roligaste bilderna hittills och jättesnyggt fångat i luften :). Vilka ljuvligt fina katter du har och härliga bilder på dem du visar.

  10. Det var da kul påhittad! Din sønn er da heldig som får lære å fotografere. Hoppe på studsmatta har jeg aldri forsøkt. Ønsker deg en fin uke! Kari

  11. Underbara bilder!
    Nä,ge dig inte! På dom bara. Är hur elak du bara vill. Dom måste ju lyssna på dig, det är ju deras jobb….väl?
    Kram!

  12. Fina bilder Du har så härliga katter. Bra gjort att hoppa så högt. Är det sniglar som har hus? Trodde det var snäckor… Frågade Elin och enligt henne är det snäckor på bilden. Lycka till hos doktorn.

  13. Hoppas verkligen läkaren lyssnar på dig. Ibland är man den bästa läkaren själv .Vilka härliga hoppbilder du bjuder på.Ha en fin vecka.

  14. Helt klart omgångens mest påhittiga triss, vad modig du är som hoppar så högt. De två första är verkligen häftiga, den tredje ser lite läskig ut, som att du är på väg att studsa av mattan!

  15. Roligt att flyga – har drömt om det. Tror inte att jag kommenterat din bild.
    Vet inte riktigt, Ska till sjukhuset i morgon för en PICC-line och är mycket orolig för det.

  16. Jösses – vilken helg!!! Hoppas innerligt att läkaren kommer att lyssna på dig!! Och du, tack för varningen om fötter! *ler* Men visst är det kul att hoppas studsmatta!??? Underbart!! Hoppas nu du fick vila också! Kram

Kommentera

