Fotoutmaning / Frejigt / Litteraturnörderi

Syna i sömmarna och snabba bokläsarlistan…

I dag skulle jag ha varit på samtal med en beteendevetare, men efter gårdagen vaknade jag tidigt i morse med migrän. Jag fick ställa in mötet, ta mina tabletter och gå och lägga mig igen. Sedan har jag mest sovit bort hela dagen, är ändå inte alls pigg. Beteendevetaren ringde mig så vi kunde prata lite, så nu har jag en läkartid för att kolla upp mina värden och fundera på medicineringen. Känns skönt att de finns någon som håller koll på mig… Och sådana här dagar är det skönt med utmaningar och listor!

Onsdagstema:

”Tema: Syna i sömmarna.
Oj vilken händelserik dag! Först läkarbesök (allt ok), sedan rycka in som barnvakt åt barnbarn (I like) och slutligen det spännande med att syna lägenheter i sömmarna. Båda var jättefina och nu hoppas jag att just jag kan få en av dem. Tack till er alla som håller tummarna för mig. Snart får jag se hur ni har tolkat temat även om jag inte lämnar avtryck. Fri tolkning!
Lycka till! Take care out there!”

Jag går mina långsamma promenader, och då passerar jag ofta genom en gångtunnel som är fylld av graffiti. Den har jag synat i sömmarna många gånger…

IMGP1890

Jag gillar särskilt att den är så flagnad, efter att den målats om och om igen. Sprucken och väderbiten, men ändå så vacker i all sin slitenhet. Och jag gillar att så mycket silver använts i den, så jag vill gärna syna flagorna och silvret i sömmarna…

IMGP1886 IMGP1896 IMGP1897Vad andra synat i sömmarna kan du se HÄR!

För några veckor sedan cirkulerade en läslista hos många av er. Så här lite senare har även jag lyckats svara på den…

Snabbläsare eller långsamläsare? Normalt snabb, just nu extremt långsam.
Tegelstenar eller tunnisar? Gärna tegelstenar!
Bibliotek eller bokhandel? Älskar bibliotek, så mycket att jag vill ha ett eget och då behöver jag köpa böckerna.
Ljudbok eller e-bok? Ingetdera.
Inbunden eller pocket? Både och.
Vampyrer eller spöken? Ingetdera.
En i taget eller slalomläsning? En i taget.
Nytt eller gammalt? Både och.
Bokmärke eller hundöra? Hundöra.
Snacks eller godis? Både och.
Biografier eller memoarer? Ingetdera.
Skräck eller chicklit? Chicklit, men oftast ingetdera.
Soffan eller sängen? Både och.
Inne eller ute? Både och.
Boken eller filmen? Boken.
Twitter eller Facebook? Facebook.
Goodreads eller Boktipset? Ingetdera.
Kokbok eller Bakbok? Ingetdera.
Te eller kaffe? Te.
Nobelpriset eller Augustpriset? Ingetdera.

22 thoughts on “Syna i sömmarna och snabba bokläsarlistan…

  1. Det var en liste jeg kjente meg igjen i 🙂
    Håper migrénen har tatt seg langreis.
    Ha en fin kveld 🙂

  2. Kul tolkning! Jag kommer att tänka på när man flagar efter att ha bränt sig i solen. Och det är väl just det som hänt här att solen fått färgen att spricka upp och flaga pga dåligt underarbete.

  3. Intressant tolkning med flagnande graffiti Fina närbilder! Jag är lite nyfiken på hur vår graffitivägg ser ut om några år, den får nya motiv flera gånger i veckan så det måste bli många färglager! Vi kanske också får flagor där!
    Hoppas din migrän ger med sig!

  4. Skönt att läsa att någon håller koll på dig OCH att du har lusten kvar för utmaningar 🙂 Ja, den gångtunneln ser ut att behöva synas i sömmarna. Riktigt läckra bilder på något som i mitt tycke är ganska fult 😉

  5. Din flagnade vägg är suverän. Förstår precis vad du känner för den. Väggen ”lever” ju.
    Vad gäller läsvanor har vi ju konstaterat tidigare att vi är ganska lika. Augustpriset gillar jag liiiite. I år ska mitt företag lämna in tre böcker som jag layoutat. Så då kan jag ju inte gärna ogilla priset;-)

  6. Hoppas du mår bättre nu och sluppit migränen =) Intressant tolkning av de den flagnade graffitiväggen =) gillade den verkligen ♥ Önskar dig och familjen en UNDERBAR, kugn och vilsam midsommar =) kram

  7. Vackra bilder på den slitna väggen, jag gillar särskilt den första, hoppas du snart känner dig piggare!

  8. Häftigt med den flagnande väggen, det måste ju betyda att målningen fått sitta kvar ett tag. Usch, migrän är inte kul, vet hur det är, tyvärr…

  9. Nja… Smaken är som baken ibland, kan man säga. Jag tycker det där mest ser skräpigt ut… Men visst finns det jättefin graffiti på sina håll 🙂

  10. Fina bilder.. 🙂 skönt med någon som håller koll åt en 🙂

    Ja, Jan Björklund har jag inte mkt till övers för, jag ser dock hellre att barngrupperna minskar, då blir men per automatik mer personal, då man behåller sina tjänster.

  11. Att kunna läsa är lycka, jag var snabbläsare i mitt förra (friska) liv och läste typ en bok på en, två dagar, nu får jag vara glad om det bara tar en, två veckor.

    Jag gillar bilderna från Din gångtunnel som är fylld av graffiti, ifall man nu kan säga att den är fin 😉

Kommentera

