Arg tant / Barn / Feminism / Fotoutmaning / Jobb / Katter

Inställningen behöver justeras…

I dag har jag släpat med mig ungarna på stan, så jag skulle slippa vara själv efter besöket på jobbet. Inte för att jag trodde att jag skulle vars ledsen efteråt, utan för att jag visste att jag skulle vara trött och vinglig. Min chef är fantastisk, vi hade ett bra möte, där vi till och med skrattade, men efteråt var jag yr och trött, tur barnen var med! Vi kombinerade trippen med att gå på fik med mannen och fira dotterns fjortonårsdag. Sen blev det buss hem och jag somnade och sov bort hela dagen.

Tisdagstema:

”Bara därför får veckans tema bli inställning och jag får se över mitt system för påminnelser som håller min glömska hjärna i schack.”

Min hjärna har helt klart en felaktig inställning nu. Jag är en person som vill att saker och ting ska ske direkt, så det här med att vila och vänta på att det blir bättre är inte alls lätt för mig. Tur då att jag har hjälp i att ändra den inställningen, för de här tre har inga problem med att jag sover mycket och att jag får ta det lugnt ett tag till… Dottern fotade, jag var helt inpackad med armar och ben under täcket, så de gör ett bra jobb med att påverka min inställning!

IMGP5328IMGP5320 IMGP5319

Andras tolkning av inställning kan du se HÄR!

Annars är jag lojt irriterad på en del reklam, som vanligt. Som busskursreklamen för sommarfräsch potatissallad som symboliseras med potatisar som är skalade som att de har badbyxor, baddräkt eller bikini, och som så klart bara visar upp heteronormativa potatispar och potatisfamiljer… För potatisar är precis som oss människor, brösten måste täckas och regnbågsfamiljer finns inte…

Eller TV-reklamen för Pepsodents tandkräm för män som vill ha vita tänder. För det vet ju alla att män och kvinnors tänder är helt olika och självklart behöver ha olika tandkräm. När mannen i reklamen sen fått vita tänder blir naturligtvis ett antal vackra kvinnor direkt intresserade av honom för hans nästintill självlysande tänder, vilket gör honom nöjd, men när en man visar intresse för hans leende är det inte lika kul längre. Wow, Pepsodent, ni lyckas vara både sexistiska, heteronormativa och homofobiska på bara 30 sekunder…

Sen hörde jag en SD-politiker förfasas över konstnärer som målar vaginor på skolor. Ingen skola nämndes, men det är ju inte svårt att räkna ut att det är det omtalade konstverket i Nyköping hon talar om. ”Med tanke på den översexualisering som råder och att sexvanor är något som man gör politik av anser jag personligen att man rätteligen bör sitta i fängelse för sexuellt ofredande av minderåriga om konstnärer målar vaginor på väggarna i skolan”, sade hon. Så bra att hon tar upp det här. Då tänker jag att en liknande lag skulle kunna fängsla alla som reser fallossymboler lite här och där på midsommarafton för det känner jag som ett sexuellt ofredande…

20 thoughts on “Inställningen behöver justeras…

  1. Tycker du verkar ha det riktigt mysigt ! Inpackad, omgiven av barn och goa katter 🙂 Men är man trött i kropp o själ behöver måste man låta det ta den tid det tar att återkomma till vardagens verklighet. Sköt om dig Freja !!

  2. Härligt du är en ängel. När du röstat kan du kika in tävlingsbidragen finns upp ovanför bilden, klicka där och sidan laddas om, sen kan man välja topprankade å där kan man se hur det går, just nu har min bild mest poäng.

    Skönt du hade ett bra möte med din chef.

  3. Det är tur att barnen finns till hands i vissa lägen! Det är inte alla som har en bra chef. Dom är ibland ganska sällsynta varelser. Det är bara att gratulera dig till det! Skönt att få sova när man som bäst behöver det!

  4. Ja barnen kan vara ens styrka oxå och det är skönt, bra att du hade ett bra samtal med chefen, min nye chef har inte sagt så mkt men jag tror att hon sitter o lyssnar på folk som är glada för att springa på kontoret o hon bildar sig nog egna uppfattningar om oss var o en med tiden …det är vad jag tror ….önskar fina dig en skön dag med alla älskade katter o man o barn kramen

  5. Jo det var kalas hela söndagen 🙂 men det kostar mig energi å ett sämre mående kom med detsamma, nu tror jag att besöket på sjukan under måndagmorgonen oxå hade negativ inverkan på måendet. Krya på kram till Dig jag hoppas Du snart mår bättre.

  6. Trevligt med förstående katter som gillar att man gärna värmer sängen extra mycket.
    Mysiga foton.
    Just den där mystiska orkeslösheten är besvärligt.
    Vissa dagar är allt som sirap! 🙂

  7. Vilken härlig kattfamilj du har! De lär gärna ut konsten att göra ingenting ett tag! Vilket välmående de visar, du får det tydligt paraderat framför näsan hur man gör! Hahaha!!!
    Ha en härlig fallosafton! Vi är nog i stugan, långt ifrån stänger och sånt. Om det inte är för kallt, lär vi uppsöka Klippviken och skåla för solnedgången, som detta år är kvällen innan årets längsta dag.

Kommentera

