#blogg100 / Fotoutmaning / Frejigt / Katter

I dag gillar jag en förändring…

#blogg100 inlägg 97

Torsdagstema är som vanligt:

”TORSDAGSTEMA – I like. Här kan du visa vad du gillar precis nu. Det kan vara mat, ett klädesplagg, väder, en situation, människor, ett nytaget foto, husdjur, … du väljer din nytagna bild som du blev mest nöjd med just nu! Det blir en chans att dela med dig av det där lite extra till oss andra.”

I dag gjorde jag något som är en ytte pytte inte ens märkbar förändring för mänskligheten men en gigantisk förändring för mig…

Efter att ha haft minst skulderlångt hår de senaste 30 åren (förutom en kort period med sned page för 25 år sedan) så var det dags i dag. Dags att gå tillbaka till mina punkarrötter! Jag och min frissa har pratat i något år om hur jag ska kunna återgå till min egen färg, som numer är grå, efter att ha färgat mitt långa hår rött och svart i massor av år. Nu när jag varit sjukskriven drog det ut på tiden innan jag orkade boka tid hos frissan, och då fick jag till en rejäl grå utväxt. Så varför inte göra slag i saken?

Först flätade frissan mitt hår och klippte av flätan. Den fick jag med mig hem, som minne… Någon som känner en hårkulla som kan göra nått coolt smycke av mitt röda och svarta hår?

20140605 fläta

Sen fortsatte hon att klippa och klippa och klippa och klippa…

20140605 hår...

Så blev det dags för färgen, visst ser det spännande ut?

20140605 färg

Så här blev det, sonen fotade direkt jag kom hem, jag är sjukt nöjd både med längden och färgen!

IMGP4722 IMGP4723 IMGP4728

Min egna hårstylist godkände oxå frisyren, hon blev faktiskt helt salig över att hon slapp de långa hårstråna som trasslar in sig i hennes tunga…

IMGP4747

Vad andra gillar idag kan du se HÄR!

33 thoughts on “I dag gillar jag en förändring…

  1. Oj, det var vågat vill jag lova !! Så där modig är minsann inte jag. Alltid roligt med förändring och ska det förändras så varför inte vara radikal 😉 Flätan bara måste du spara !!! Härligt att du är nöjd med ditt ”nya jag”, det är det viktigaste. Tycker du är både modig och snygg !!

  2. Radikalt värre måste jag säga. Å vad ska jag tycka om frisyren… Skulle absolut gilla den om du vore 16 år, fast då är man ju vanligtvis inte grå… Så jag förstår att dina barn diggar den – frisyren alltså.
    Undrar vad din man sa, men det lämpar sig kanske inte för tryck;-)
    Å i stället för att göra ett smycke av ditt hår tycker jag att du kan donera åtminstone delar av håret till perukmakare, som tacksamt tar emot mänskligt hår för tillverkning av peruker för bl a cancersjuka.

    • Hela familjen var med på det redan innan och alla tre är nöjda med resultatet, även om de egentligen inte har med mitt hår att göra… Tyvärr är min fläta för kort och dessutom färgad, så perukmakare är inte intresserade. Jag letar hårkullor istället!

  3. Häftigt med en sådan förändring – både i färg o form…

    Var bor du som skriver att du inte har blommor?
    Har inte snappat upp var du håller hus.

  4. Men vilken radikal skillnad det blev och så häftigt! Klart att du gillar det och alla andra med. Det måste ju pigga upp en hel del också… en förändring som ger energi. Helt rätt!

  5. Så stilig det ble! Du er en tøff dame! Jeg bare elsker kort hår og syns dette ble kjempefint! Takk for hilsen, Ja jeg fikk en flott tur, gikk hjemmefra kl 06.30,
    Aldeles nydelig! -Margit-

  6. Jissesligen! Multi-färgat hår!!!
    Om jag mötte dej på gatan, skulle jag stirra och undra om
    denna mogna kvinna försöker vara en rapartist.eller en ny Lady Gaga!

    En braig sak med hår är att det växer igen. 🙂

  7. Ibland kan det vara bra att göra små förändringar i livet. Även om andra inte ser det, så är det bra för sitt ego. Jag tycker att det blev ett bra resultat.
    Själv har jag börjat med linser, samt stavgång. Mitt välbefinnande har påverkats positivt av dom här sakerna. Jag hoppas att du får uppleva samma känsla.
    Ha en bra dag.

  8. Skrev för någon dag sedan till Hanna att hon var modig som tatuerade sig och du är ju lika modig, tufft att våga göra en sådan drastisk förändring… jag tycker det är snyggt!

  9. Jösses vilken tuff frisyr! Tummen upp!

    Jag klippte av mig mitt långa hår för några år sen, och det är inget jag ångrat en endaste sekund. Men den där färgen skulle jag inte våga mig på 🙂

  10. wow, vad bra det blev 🙂 och enkelt att sköta om 🙂
    jag skulle också vilja, men jag har två härhemma som vill att jag ska behålla mitt långa hår
    kramar

  11. Men åååh så modig du är!
    Och vad läskigt lika vi är ibland…. jag skrev ett inlägg i morse om hårkullor och klippning….

    kram stjärnsyster/
    FinaFrun.se

  12. Sk*thäftigt! Har gjort liknande ett par gånger och har alltid varit supernöjd efteråt och så skönt det är med kort hår! Nu är jag dock så rund i ansiktet så jag skulle se ut som ett bowlingklot om jag klippte mig kort. Sitter dock här med färg i håret, det var dags att dölja de gråa hårstrån som envist letar sig fram i mitt mörkblonda hår.

  13. Jag tycker det är grymt snyggt!! Och – du passar grymt bra i det! Jag skulle inte tveka en sekund och vad min man eller mina söner anser om långt eller kort hår skulle jag högaktligen skita i. Det skulle inte komma dem för att ha åsikter kring det faktiskt… Kramar

  14. Wow vad du är modig!!! Måste kännas hur skönt som helst och snyggt blev det också. Tror det är bra för oss människor med förändring av alla möjliga slag. En sorts utveckling framåt. Trevlig helg!

  15. Ping: Bordsskick och Årskrönika 2014 del 1 | Freja funderar

Kommentera

